PLZEŇ - Plzeňská fakultní nemocnice (FN) odmítla, že by v případě léčby Václava Huřťáka z Lisova na Plzeňsku lékaři postupovali v rozporu s údaji zapsanými ve zdravotní dokumentaci. Přiznala však administrativní chybu.
Z dokumentace vyplývá, že při loňské hospitalizaci 41letého muže na neurologické klinice mu byl v pěti případech indikován lék za 100 tisíc korun, ale nemocnice ho zdravotní pojišťovně nevykázala a naopak si nechala proplatit jiný lékařský úkon za necelých 200 korun, který nikdy nebyl na pacientovi proveden.
Huřťák to považuje za podvod ze strany nemocnice. Prezident Svazu pacientů České republiky Luboš Olejár označil postup za kamufláž levné péče.
„Při vykázání poskytnuté péče zdravotní pojišťovně došlo k chybě. Administrativní pracovnice provádějící kódování vykázala místo pěti aplikací zmíněného léku v celkové ceně 100 000 Kč provedení pěti výkonů jiného kódu výkonu v celkové hodnotě několika stovek korun,“ uvedla mluvčí FN Renata Jenšíková.
Podle ní postup při vykazování nebyl záměrný za účelem získání neoprávněného zisku a vzhledem k používanému paušálnímu systému úhrady neměl tento omyl žádný finanční dopad ani na zdravotní pojišťovnu, ani na Fakultní nemocnici.
DÁLE ČTĚTE: |
---|
Nemocnice mě podvedla, tvrdí pacient z Plzeňska |
„Úhrada za hospitalizaci v loňském roce byla prováděna paušální platbou na unicitní rodné číslo. To znamená, že za ošetření pacienta obdržela nemocnice předem dohodnutou průměrnou částku bez ohledu na to, jaké skutečné náklady byly na léčbu vynaloženy Vykazování provedených výkonů a podaných léků v paušálním režimu úhrad nemá na výši úhrady žádný dopad, slouží pouze ke kontrolním činnostem. V případě pana Huřťáka náklady na léčbu průměrnou úhradu přesáhly mnohonásobně,“ uvedla mluvčí.
FN za loňský rok administrativně zpracovala tři a půl miliónu záznamů o lékařském zákroku.
„Tím samozřejmě vznik chyby nechceme zlehčovat,“ dodala Jenšíková.
To, že v případu pacienta Václava Huřťáka jde o administrativní chybu, potvrdil i revizní lékař plzeňské pobočky Všeobecné zdravotní pojišťovny Jiří Švarc.
„Takové případy se stávají. Musíme pochopit, že to dělá někdo, kdo je jenom člověk a v tom množství zpracovávaných dat existuje určitá chybovost. Nedokážu si představit lékaře, který by z důvodu šetření nedal pacientovi to, co si myslí, že je pro pacienta nejlepší,“ prohlásil Švarc.
Právo