Jakmile přijde řeč na konkrétní čísla, tváří se představitelé společnosti tajemně. Jisté však je, že výrobní linky loni opustilo zhruba milión kusů operačního krytí, což znamená 34procentní navýšení oproti roku 1999. Plánované růsty v dalších letech vyčíslují firemní ekonomové v desítkách a později i ve stovkách procent.
O rychlém rozvoji svědčí i další skutečnosti. Když v roce 1993 nadnárodní koncern Paul Hartmann AG přesouval výrobu operačního krytí z Německa do Veverské Bítýšky, znamenalo to pracovní příležitost pro 40 lidí. Dnes se jeho produkcí v obci za brněnskou přehradou zabývá více než šest stovek zaměstnanců a dalších dvě stě padesát najde práci v rekonstruovaném závodě v Havlíčkově Brodě. Ten bude zanedlouho dodavatelem komponent pro výrobu jednorázového operačního krytí ve Veverské Bítýšce.
Operační krytí na jedno použití se však zatím stalo bestsellerem pouze v západní Evropě a v zámoří. V ČR na svůj boom teprve čeká, tuzemské nemocnice stále dávají přednost bavlněnému krytí s možností jeho opětovného použití. Znamená to, že se designéři firmy Hartmann-Rico otáčejí tak, jak pískají lékaři věhlasných klinik z Paříže, Berlína nebo Milána. „Modré krycí sety expedujeme do Francie a zemí jižní Evropy, zelené do Německa a na sever starého kontinentu. Záliba lékařů v odlišnostech jednotlivých souborů operačního krytí však nekončí jen u barev, daleko větší roli pro operační týmy hrají různé rozměry krytí,“ zdůraznil generální ředitel veverskobítýšské společnosti Lubomír Páleník. Podle něj tak není výjimkou, že pro konkrétního věhlasného operatéra přední evropské kliniky musí společnost podle jeho požadavků vyrobit speciální soubor operačního krytí. Hartmann-Rico tak má ve svém portfóliu více než čtyři stovky různých druhů operačního setů.
Tržby firmy loni vzrostly o 16 % na 2,8 miliardy korun, export dokonce o 24 a produktivita práce o 12,7 procenta.
Patrick Diviš, Hospodářské noviny, 25.7.2001