HCI: Ocenění Nemocnice ČR letos putuje do pražských Střešovic

1. 12. 2016 8:29
přidejte názor
Autor: Redakce
Ústřední vojenská nemocnice (ÚVN) v pražských Střešovicích je absolutním vítězem letošního ročníku hodnotícího projektu Nejlepší nemocnice.


Ústřední vojenská nemocnice (ÚVN) v pražských Střešovicích je absolutním vítězem letošního ročníku hodnotícího projektu Nejlepší nemocnice. Další čtyři příčky v průzkumu spokojenosti pacientů i personálu ovládla zdravotnická zařízení z jihu Čech. Kromě druhé budějovické a třetí jindřichohradecké nemocnice šlo ještě o nemocnice v Prachaticích a v Písku. Výsledky dnes vyhlásila organizace HealthCare Institute (HCI), která do porovnání zahrnula 155 nemocnic s akutními lůžky z celého Česka.

Žebříček HCI hodnotí nemocnice na základě výsledků ve čtyřech klíčových oblastech. V kategorii bezpečnost a spokojenost hospitalizovaných pacientů zvítězila mezi fakultními zařízeními nemocnice v pražském Motole. Z nefakultních zdravotnických zařízení se nejvýš umístila brněnská chirurgická klinika SurGal Clinic. Podle stejného kritéria, ale sledovaného u ambulantních pacientů, zvítězila ÚVN spolu s Domažlickou nemocnicí.

Bezpečí a spokojenost zaměstnanců je podle žebříčku HCI nejvyšší v benešovské nemocnici Rudolfa a Stefanie a v pražské ÚVN. V kategorii finanční zdraví nemocnic zvítězil brněnský Masarykův onkologický ústav.

Titul Skokan roku 2016 získala Všeobecná fakultní nemocnice v Praze, následovaná Oblastní nemocnicí Náchod a táborskou nemocnicí. Nejkratší dobu čekání z pohledu ambulantních pacientů má podle žebříčku pražský Ústav pro péči o matku a dítě, dále nemocnice v Boskovicích a plzeňská fakultní nemocnice.

Ocenění nejusměvavější nemocnice letos získala motolská nemocnice spolu s klinikou SurGal Clinic. Titul se uděluje na základě odpovědí pacientů na otázku, jak často se na ně personál zařízení při komunikaci usmíval.

Z pohledu spokojenosti hospitalizovaných pacientů mají české nemocnice největší rezervu ve stravování. S jídlem bylo letos spokojeno 49,2 procenta pacientů, meziročně o dva procentní body více.

Pozitivní vývoj průzkum zaznamenal také u čekací doby ambulantních pacientů. Do deseti minut čekalo letos na vyšetření 55,7 procenta pacientů, zatímco loni to bylo 53,4 procenta.

Zhoršení se letos naopak týkalo celkové spokojenosti zaměstnanců nemocnic. „Výrazně klesl meziroční počet zaměstnanců, kteří svého zaměstnavatele hodnotí jako atraktivního v jejich regionu,“ upozorňuje HCI.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?