Jeseník -
Ještě před naším vstupem do Evropské unie tak získala náskok před ostatními zařízeními.
„Máme předstih před ostatními nemocnicemi. Po vstupu do EU žádná zdravotní pojišťovna nepůjde do smlouvy s tím zařízením, které nebude mít tento certifikát,“ prohlásila manažerka kvality Dagmar Abtová.
S jejími slovy souhlasí i ředitel nemocnice Jan Jedlička. Sdělil přitom, že získání certifikátu předcházela roční intenzivní práce zakončená auditem s kladným výsledkem.
„Získaný certifikát a naše společnost zabezpečují, že naše nemocnice má zdravotní servis řízený dle evropské normy,“ uvádí Jedlička.
Jak ale podotkl, přípravy nebyly nijak jednoduché.
„Vzhledem k tomu, že se jedná o jeden z prvních projektů, bylo to poměrně obtížné období. Byl problém zvyknout si v nemocnici na nový systém. Udělat pořádek uvnitř ve všech sférách tak, aby se maximálně eliminovaly chyby,“ prohlásil Jedlička.
Hlavním cílem je podle něj udělat z nemocnice dobrý podnik, a celkově zdokonalit proces kvality. Prioritou přitom je péče o pacienta.
„Pacient je náš klient, a na něj se celý systém soustředí. Máme proto zajištěnou i zpětnou vazbu,“ říká Jedlička.
„Zavedli jsme knihu spokojenosti a stížností, podle níž monitorujeme pocity pacientů, a díky tomu můžeme v případě problému pracovat na nápravě. Naším krédem je zvyšování úrovně. Sice nejsme žádné VIP pracoviště v Praze, ale pro naše zařízení okresního typu garantujeme pacientům nejvyšší možnou kvalitu,“ dodala Abtová.
DANUŠE KRČOVÁ, Olomoucký den, 5.2.2003