Karlovarská krajská nemocnice, která spravuje nemocnice v Karlových Varech a Chebu, uzavřela například v roce 2006 se společností PURO-KLIMA tři kupní smlouvy na anesteziologické přístroje a monitory za více než pět milionů korun. Podle ÚOHS měla nemocnice vypsat soutěž, protože šlo o podlimitní veřejnou zakázku.
O rok později společnost pořídila zdravotnické přístroje a zařízení od společnosti Siemens, které vyúčtovala na základě pěti faktur v celkové výši 2,89 milionu korun bez DPH. „I v tomto případě zadavatel rozdělil předmět veřejné zakázky, čímž došlo ke snížení ceny pod finanční limit stanovený zákonem. Jednalo se opět o podlimitní veřejnou zakázku na dodávky, která měla být zadána v některém ze zadávacích řízení stanovených zákonem,“ uvedl Rafaj.
Nemocnice dál nakupovala v roce 2007 zdravotnický materiál od několika společností. „Žádná z dodávek přitom neproběhla v souladu se zákonem o veřejných zakázkách,“ uvedl Rafaj.
Celkem nákup zdravotnického materiálu stál 90 milionů korun. Šlo o dodávky zajišťující provoz nemocnice, jejichž nutnost bylo podle ÚOHS možné předpokládat. „I v tomto případě úřad dospěl k závěru, že zadavatel porušil zákaz dělení veřejné zakázky. Tentokrát se jednalo o nadlimitní veřejnou zakázku,“ dodal Rafaj.
“Pojišťovně se však podařilo poprvé v její historii počet pojištěnců udržet. Velký počet pojištěnců byl získán zejména akvizicemi spojenými s projektem elektronických zdravotních knížek a projevil se zde i nový klientsky orientovaný přístup Pojišťovny. Nárůst počtu pojištěnců ve srovnání se Zdravotně pojistným plánem 2010 byl rozhodující pro překročení tvorby Základního fondu zdravotního pojištění i v okamžiku, kdy i za této situace poklesla oproti roku 2009 částka předpisu pojistného z v.z.p. o 1,3% a v porovnání s rokem 2008 dokonce o 1,8%.”
Zdroj: Výroční zpráva VZP ČR 2010 (kapitola 5.1 Základní fond zdravotního pojištění, strana 28).