Basilej/Praha - okamžitě rozhodnout o naléhavosti situace a obklopit se kompetentním týmem.“
V konzervativním švýcarském prostředí se mu podařil malý zázrak - přeměnil svou společnost v „agresívního novátora“. Ve výzkumu nových léků, který ve všech farmaceutických koncernech stoupá do miliard dolarů, se Novartisu podařil průlom - vyvinul nový lék proti rakovině, a to pod značkou Gleevec. Vasella se od ostatních manažerů nadmíru výnosných farmaceutických společností liší tím, co někteří nazývají sociálním cítěním a druzí marketingovou obratností. Na nejvýnosnějším americkém trhu přišel se dvěma nápady. Zmíněný lék Gleevec, který pacienta vzdorujícího rakovině přijde ročně na 24 tisíc dolarů, Novartis poskytuje chudým občanům zdarma, pro střední třídu Američanů „za přijatelnou cenu“. Kromě toho se rozhodl poskytovat léky pro Američany v penzijním věku se slevou o 40 procent.
Těmito vynalézavými marketingovými přístupy se Vasella v anketě týdeníku Business Week dostal mezi 25 nejlepších manažerů.
Hospodářské noviny, 8.1.2002