Vysvětlovací kampaní od mateřských školek přes školy, podnikové jídelny, sportovní kluby až po domovy důchodců chce svým občanům přiblížit zásady správného životního stylu. Do roku 2020 chce vláda v této oblasti dosáhnout „zřetelných výsledků“.
„Sázíme na osvětu, ta je základem zdravého způsobu života,“ prohlásila ministryně zdravotnictví Ulla Schmidtová.
Opoziční Zelení, Levice a spotřebitelské svazy ale plán považují za neúčinný.
Ministr ochrany spotřebitelů, výživy a zemědělství Horst Seehofer plán obhajoval. „Jde o to, pomoct lidem naučit se správně jíst,“ řekl.
Jakékoli zákazy v rámci kampaně odmítl. S podnikatelskou sférou chce jednat, aby se zřekla reklam na potravinářské výrobky a cukrovinky zaměřených na děti do 12 let. Ministr prosazuje barevné označení potravin v obchodech podle podílu tuku, cukru, soli, kalorií a nasycených mastných kyselin. Takovou normu připravuje i EU, Seehofer ale chce dosáhnout dobrovolné vnitroněmecké dohody na toto téma již dříve.
V Německu jsou podle statistik dvě třetiny mužů a polovina žen mezi 18. a 80. rokem věku považovány za otylé. Mezi dětmi je 15 procent s nadváhou nebo otylých.
ČTK