emocnice obdrží desítky stížností ročně
Olomouc - dopisy primáři nebo řediteli. Lékaři ale svorně dodávají: Mnohem víc máme děkovných dopisů. Navíc prý jsou stížnosti v drtivé většině neoprávněné.
Pokud jsou pacienti nespokojení, měli by za námi přijít, tvrdí představitelé nemocnice. “ Na odděleních jsou knihy stížností. Každý se také může obrátit na vrchní sestru, primáře nebo ředitele. Pokud ani zde není stížnost vyřešena, pak přímo na zřizovatele, a tím je Krajský úřad Olomouc,“ řekla Bohumila Kropáčková, náměstkyně ředitele pro léčebnou a preventivní péči šternberské nemocnice. Podle ní nemocnice vloni vyřizovala osm stížností, z toho dvě byly oprávněné.
Odlišný způsob mají ve Fakultní nemocnici Olomouc ( FNO). “ Stížnost je postoupena řediteli a ten rozhodne, kdo se jí bude zabývat. Nejčastěji je to Kontrolní odbor FNO,“ vysvětlil Egon Havrlant, mluvčí FNO. Loni řešil 26 případů, pouze jeden byl ale oprávněný. “ Letos máme sedmnáct stížností, zatím nebyla žádná shledána jako oprávněná,“ dodal Havrlant.
Devět stížností měli vloni v olomoucké Vojenské nemocnici ( VNO). Pacienti jsou podle lékařů nejčastěji nespokojeni s chováním personálu a postupem při vyšetření.
I přes tato čísla nemocnice shodně tvrdí, že převažují spokojení pacienti. Svědčí o tom množství děkovných dopisů. “ Písemných máme patnáct, ale řada jich je ústních přímo na ředitelství,“ sdělila Zdenka Vodičková, ekonomická náměstkyně VNO. “ Děkovných dopisů dostala FNO v loňském roce 63, což je zatím absolutní rekord. V letošním roce je jich doposud 29 za prvních pět měsíců,“ doplnil Havrlant.
Olomoucký deník