Legislativci původně vládě k materiálu navrhovali zamítavé stanovisko. Zdravotní stav dítěte do jednoho roku věku podle nich není možné objektivně zhodnotit, navíc péče o všechny takto malé děti je obdobná.
Zrušení věkové hranice by podle předkladatelů ulehčilo rodinám péči o zdravotně postižené dítě a mohlo by snížit počet dětí, které kvůli handicapu končí v ústavní péči. "Péče o zdravotně postižené dítě je finančně velmi nákladná a některé z těchto rodin jsou závislé na státní finanční podpoře. Absence této podpory může zásadním způsobem ovlivnit život a zdraví postiženého dítěte, ale i vnitřní stabilitu pečující rodiny," stojí v důvodové zprávě.
V případě schválení novely o poskytování dávek by stát vydal podle odhadu autorů na příspěvcích na péči asi o 24 milionů korun ročně navíc a na příspěvcích na mobilitu zhruba o 2,1 milionu korun navíc. Zvýšení nákladů na zvláštní pomůcky by bylo podle zdůvodnění zanedbatelné.