Nemocnice by měla vzniknout u frekventované komunikace, která je hlavním tahem z dálnice a Otrokovic směrem do Zlína. Kvůli nemocnici by se komunikace měla rozšířit a vzniknou tam odbočovací pruhy. Hluk a prach z hlavní silnice by směrem do areálu nemocnice i sousední bytové zástavby měly odclonit čtyřpatrové parkovací domy porostlé zelení, které budou stát u silnice.
Z boční strany areálu přiléhající k bytovým domům by hluk měl odclonit pás zeleně. Kraj původně nabízel možnost postavit i z boční strany parkovací domy, ale obyvatelé žijící v blízkosti je odmítli. Proto by tam měl podél Husovy ulice vzniknout jen pás zeleně. Náměstek primátora Bedřich Landsfeld (STAN) uvedl, že v územním plánu je zakotvený pás zeleně, který by bytovou zástavbu odclonil. "A to bez vazby na to, co tam bude stát, ať tam bude obchodní centrum, nemocnice nebo fabrika," uvedl Landsfeld.
Obyvatelka Husovy ulice upozornila na zátěž, kterou stavba nemocnice způsobí. "To budeme šest let poslouchat hluk, bude se tam prášit, jak ti lidi budou odškodněni?" uvedla seniorka. Podle Čunka se však bude projekt asi dva roky připravovat, stavba samotná by podle Pospíšila měla být hotová za dva roky. Podle Čunka by se ještě před stavbou mohl vybudovat pás zeleně, který by domy chránil.
Obyvatelé Malenovic se také obávali toho, aby návštěvníci nemocnice na místo parkovacích domů nevyužívali parkovací místa u jejich domů. Podle Čunka se to dá vyřešit například rezidenčním stáním. Do areálu nemocnice by také měla zajíždět linka MHD, lidé směřující do nemocnice mohou využívat i vlakové spoje.
Nová nemocnice by měla stát 7,954 miliardy korun s DPH. Podle Čunka by mohla být hotova za šest let, zatímco postupná rekonstrukce současného nemocničního areálu by stála téměř deset miliard a trvala by 12 let. Kraj je podle hejtmana schopen do zahájení výstavby ušetřit až tři miliardy korun, na zbytek by si vzal úvěr. Na projekt by podle něj mohl přispět i stát.