V polovině března spustí Plzeňský kraj nový projekt „K lékaři bez čekání“, jehož smyslem je pomocí elektronických rezervací ušetřit pacientům co nejvíce času.
Rezervační systém bude otestován na interním oddělení Klatovské nemocnice a na oddělení mamografie nemocnice v Rokycanech. Časem by se měl rozšířit i na další oddělení a do dalších nemocnic.
„Objednávání přes internet ušetří čas pacientům a usnadní práci zdravotnickému personálu. Mělo by výrazně odpadnout papírování i telefonování. Pacient bude vědět, kdy a kam je objednán, popřípadě další podrobnosti o vyšetření či výkonu,“ informoval vedoucí obchodního a marketingového oddělení Klatovské nemocnice Tomáš Kotora.
Dodal, že systém bude mít i zpětnou vazbu. Při mimořádné události nebo nemoci lékaře by pacient dostal zpětné avízo formou SMS zprávy. Stejně tak mu přijde např. potvrzení rezervace nebo připomínka o objednávce k lékaři den předem.
Systém bude upozorňovat i lékaře, že je pacient objednán.
Skeptičtí důchodci
Ředitel Klatovské nemocnice František Lešundák nový projekt přivítal, bude podle něj přínosem pro celý Zdravotnický holding Plzeňského kraje. Ušetří čas a navíc si nevyžádá žádné mimořádné finanční náklady.
To, že by nemusel u lékaře čekat, by potěšilo i Radka Karlíka z Klatovska. „V práci mám pořád fofr, takže tohle by bylo jen plus. Ale nevím, nevím, jak se to podaří uvést do praxe,“ neskrývá skepsi mladý muž. Seniorku Alena Novotnou zase zklamalo, že je nutné se objednat přes internet, ke kterému ona nemá přístup.
Ani tací lidé ale podle Kotory nepřijdou zkrátka. „Objednávání za lidi, kteří nemají přístup k internetu, by mohla provést zdravotní sestra nebo lékař,“ vysvětlil Kotora, podle něhož je vize taková, že do budoucnosti by si lidé v Plzeňském kraji mohli při internetovém objednávání sami vyhledat příslušné vyšetření a lékaře ve svém okolí.
Okamžitě by viděli, které termíny jsou volné, a mohli by se na ně přihlásit. Zpětně by pak dostali potvrzení na svůj mobil či e-mail. Objednávání přes internet by mělo fungovat i uvnitř nemocnic.