Pevný termín operace není pro pacienty ve zlínské nemocnici jistotou

25. 4. 2003 0:00
přidejte názor
Autor: Redakce
Technické a kapacitní problémy uvádějí chirurgové Nemocnice Atlas ve Zlíně jako důvod, proč minulý týden odmítli operovat pacienta s křečovými žílami, a to i ve druhém náhradním termínu...


Zlín -

„Na operaci jsem čekal půl roku. Ačkoliv jsem o ni u svého ošetřujícího lékaře zažádal už v říjnu minulého roku, nejbližší možný termín byl až tento rok v dubnu. Podstoupil jsem všechna předoperační vyšetření, která se táhla týden. Do nemocnice jsem byl přijat v pondělí 14. dubna, operace měla být druhý den,“ podělil se o perné přípravy Pavel Kozlovský.

V dopoledních hodinách jej lékaři prohlédli a operaci stanovili na úterý. „Ještě večer mi však oznámili, že z kapacitních důvodů ji musejí přesunout až na středu,“ upřesnil Kozlovský s tím, že následující den již nesměl, na doporučení lékařů, jíst.

„Ve středu proběhla opět nezbytná vyšetření, sestry mne připravily k operaci a odvezly na operační sál. Lékař mi dokonce stihl na končetinu nakreslit kresbu žil, které měl operovat. Pak ale odešel a vrátil se s tím, že můj případ musí být z technických důvodů odložen na den další,“dodal Kozlovský, který po druhém odmítnutí lékařů nemocnici na vlastní žádost opustil.

Primář: Je to ojedinělý případ

Na omluvu lékařů uvedl primář chirurgického oddělení Nemocnice Atlas Jiří Gatěk, že takovýto případ je zcela ojedinělý.

„Devadesáti procentům pacientů, kteří mají stanoven pevný termín operace, můžeme garantovat, že lékařský výkon bude proveden včas. Jsou však nárazové akutní operace, které musí být vykonány ihned,“ řekl Gatěk.

Kapacitní problémy nemocnice se vztahují k počtu operací, které jsou lékaři v daném dnu schopni provést.

„První termín, kdy měl být operován pan Kozlovský, nás bohužel zdržela náročná operace žaludku, která trvala pět hodin. Na druhý termín jsme v době, kdy se pan Kozlovský už na operačním sále připravoval, přijali pacienta s perforovaným vředem,“ vysvětlil Gatěk.

V obdobných situacích patří pacientovi od nemocnice nejen omluva, ale také další náhradní termín, který by měl být v následujících dnech.

„Celý život jsem platil zdravotní pojištění. Na operaci jsem čekal půl roku. Ani ve dvou termínech jsem se však lékařům do jejich harmonogramu nevešel. Byl mi sice nabídnut další termín následujícího dne, ale v nemocnici, kde není operace nikdy jistá, už setrvávat nemíním,“ uzavřel Kozlovský.

Zuzana Tarabusová, Zlínské noviny, 25.04.2003

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?