Připravila proto kampaň Daruj krev s VZP, která by měla zájem lidí zvýšit a přilákat mladší dárce.
Podle průzkumu krev darovaly nejméně jednou dvě pětiny Evropanů. Nejvíce dárců je v Rakousku, kde krev darovaly až dvě třetiny lidí. Naproti tomu v ČR darovalo krev alespoň jednou pouze 30 procent lidí starších 15 let.
Klíčovou částí kampaně VZP, která má zvýšit počet dárců, je aplikace pro mobilní telefony. Lidé díky ní budou moci zjistit například aktuální stav krevních zásob v transfuzních stanicích v celé republice, co je čeká při odběru krve a vstupním vyšetření nebo kdy a kde mohou krev darovat. „Uživatelé aplikace tak mají jistotu, že na odběr nepůjdou zbytečně,“ uvedla Kateřina Pulkrábková z oddělení externí komunikace VZP.
Aplikace Daruj krev s VZP je určena pro operační systém Android, používaný v řadě mobilů, a systém iOS pro zařízení iPhone a iPad. Je k dispozici ke stažení zdarma v AppStore a na portálu Google Play.
Pojišťovna tím cílí hlavně na mladší část populace. „Stárnutí dárcovské základny je velkým problémem v celoevropském měřítku. Nejčastěji darují krev lidé ve věku 40 až 54 let. Přilákání mladších dárců je proto velkým úkolem,“ řekla Pulkrábková.
Podle průzkumu, který si kvůli přípravě kampaně nechala vypracovat sama VZP, je nejčastějším důvodem, proč lidé nechodí darovat krev, strach. Na druhém místě je lhostejnost. Kampaň má tedy lidem rovněž přiblížit, jak se odběr provádí a jak darovaná krev pomáhá ostatním. Čtyři pětiny Čechů v průzkumu VZP uvedly, že právě osvěta může pomoci popularizaci dárcovství.