Pohodlí ještě nezaručuje kvalitu

30. 11. 2010 8:21
přidejte názor
Autor: Redakce
Pacienti už díky žebříčku spokojenosti tuší, kde se k nim budou chovat hezky zdravotní sestry, kde jim doktoři před operací podrobně vysvětlí, co je čeká a můžou si domyslet i to, ve které nemocnici dostanou jídlo, které se dá jíst. To je ale tak asi všechno.


Přesné a hlavně srozumitelné informace o tom, jak je jejich nemocnice opravdu kvalitní, totiž zatím nikdo lidem dát nechce. Spokojenost pacientů na jednu stranu může leccos napovědět o tom, jak je nemocnice kvalitní, protože člověk, u něhož si lékaři spletou pravou ledvinu s levou, asi moc spokojený nebude. Spokojenost s ležením v nemocnici je ale jinak opravdu něco jiného než to, jestli pacientovi udělali lékaři v nemocnici kvalitní by-pass nebo jestli mu dobře odoperovali nádor na plicích.

„Velké fakultní nemocnice se často soustředí jen na medicínu, vědí, že lidé k nim vždy přijdou, a nemají už proto takovou potřebu starat se o pohodlí pacientů. Přitom právě fakultní nemocnice mívají v léčbě nejlepší výsledky,“ potvrzuje šéf pacientského sdružení Občan Pavel Vepřek, který se dlouhodobě zabývá kvalitou zdravotní péče.

Kvalitu fakultních nemocnic ostatně potvrdil i exkluzivní průzkum HN, které před dvěma měsíci na základě ankety mezi šedesátkou špičkových lékařů představily nemocnice, ve kterých léčí nejlépe rakovinu, srdce, mozek, oči a klouby.

Celý komentář si můžete přečíst na serveru iHNED.cz nebo ZDE.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?