Projekt Moje ambulance je poměrně úspěšný, lidé o něj mají zájem. Očekávali jste takový úspěch?
Úspěch jsme očekávali, i když jeho mimořádnost nás překvapila. Udělali jsme si totiž výzkum, z něhož jednoznačně vyplynulo zjištění, kdy si většina klientů praktických lékařů stěžovala na časovou nedosažitelnost svého lékaře. Ověřili jsme si, že pokud je člověk se svým praktikem spokojený, tak ho nic a nikdo nepřesvědčí, aby ho změnil. Nápor zájemců jsme zvládli s tím, že jsme byli schopni dodržet slíbené výhody, především garantovaný objednávkový systém.
Hodláte svou působnost dále rozšiřovat? Jaká je vaše vize do budoucna?
Moje ambulance poskytuje služby ve dvou ostravských sdružených praxích, Havířově, Opavě, Olomouci, Brně, Karlových Varech, Praze a Mladé Boleslavi. Chystáme zahájení provozu ve Zlíně a druhé ambulance v Brně. V současné době je v naší síti zaregistrováno přes 41 tisíc klientů. Do konce roku předpokládáme, že budeme poskytovat péči více než 50 tisícům klientů. V prvním pololetí příštího roku počítáme se zahájením provozu dalších dvou až tří pracovišť.
V Karlovarském kraji vznikl další řetězec MediClinic, obáváte se konkurence a možného odlivu pacientů?
Lékařské sdružené praxe fungují téměř všude ve vyspělém světě. Není pochyb, že mají na trhu poskytování zdravotní péče i v naší republice své místo. O jejich dalším rozvoji však rozhodne jediné kritérium a to - spokojený pacient. Ten na tom může podle našeho názoru jen vydělat.
Moje ambulance je zaměřena výhradně na služby praktických lékařů pro dospělé pacienty. Naše strategie se nebude měnit. Už na počátku jsme deklarovali, že budeme dbát na prevenci našich klientů a s tím souvisí i řada bonusových programů.
V poslední době čelíte kritice z nekalé konkurence. Často se hovoří o tom, že za podivných okolností probíhá registrace nových klientů. Jak na kritiku reagujete?
Marketingová informační kampaň společnosti Moje ambulance je vedená za účelem poskytnout občanům měst maximum informací o službách, které naše společnost nabízí a je plně v souladu se zákony platnými v ČR. Vždy respektujeme svobodnou volbu lékaře a nikoho k ničemu nenutíme.
Kvůli stížnostem na oslovení klientů na ulici, které se objevily na jaře, zřídila naše společnost pro tento účel už tehdy telefonní linku a e-mailovou adresu, na které jsme přijímali případné stížnosti na své postupy. Ke konci dubna se jednalo o 1,1 % ze všech přeregistrovaných klientů. Vždy se jednalo o osobní selhání jednotlivců a naše společnost z toho vyvozovala důsledky. Na základě stížností vyhotovila společnost průzkum, ze kterého vyplynulo, že zhruba jen 16 % klientů tato forma nabídky obtěžovala.
V současné době v některých lokalitách máme problém s praktiky, kteří nám odmítají vydat zdravotní dokumentaci nebo její opis. Stává se také, že člověk se k nám zaregistruje, dokonce absolvuje vstupní prohlídku a pak z ostychu nebo ze strachu svému původnímu lékaři tvrdí, že nic nepodepsal. V tomto případě kontrolujeme zpětně veškeré kroky registrace a výsledek původnímu lékaři zavoláme.
Kritiku sklízíte i za to, že nabíráte klienty pomocí agentů na ulicích. Proč jste se rozhodli oslovovat klienty zrovna tímto způsobem? Měla tato strategie úspěch?
V rámci informační kampaně používáme standardní marketingový mix, který zahrnuje také osobní kontakt. Jejím cílem je poskytnout občanům maximum informací o službách, které naše společnost nabízí. Reklamní informační kampaň Mojí ambulance lze považovat za úspěšnou.
Evidujeme ale také spoustu lidí, kteří k nám přicházejí na doporučení svých známých. Není výjimkou, že se k nám registrují postupně všichni členové rodiny. Naše nabídka oslovuje i ty pacienty, jejichž lékaři nejeví zájem o zlepšování služeb. V rámci kampaně působíme na širokou cílovou skupinu bez omezení věku i pohlaví. Reakce na jednotlivé kampaně jsou vesměs pozitivní.
Michaela Svobodová, www.Zdravi.Euro.cz