Pražští záchranáři mají na území metropole 19 výjezdových stanovišť. Zázemí jim chybí jen v srdci města, kam musí i několikrát za den složitě dojíždět. „V centru máme nejvíce zásahů, jsme tam prakticky pořád. Ve dne i v noci,“ řekl na dnešním setkání s novináři Schwarz. Posádce podle něj cesta do centra trvá zhruba sedm minut. Často se ale musí potýkat s dopravními zácpami, které dojezd záchranářů k pacientům zbytečně prodlužují. Situaci by tak mohlo vyřešit vybudování stanoviště v první nebo druhé městské části.
Komplikovanou situaci zatím záchranáři řeší nasazením malého elektromobilu Smart ED s jedním zdravotníkem, který nepřetržitě projíždí centrem města a u pacienta tak může být i do několika desítek vteřin. „Zachránil mnoho lidských životů jen díky tomu, že tam byl během minuty,“ dodal Schwarz. Provoz vozidla záchrannou službu stojí prakticky jen mzdové náklady. Samotný elektromobil mají záchranáři zapůjčený od výrobce.
V letošním roce navíc hodlá Schwarz posádku posílit ještě o druhý vůz. „I nadále ale bude městem jezdit jen jeden. Budou se střídat, protože musí mít nějaký čas na dobíjení,“ dodal šéf pražských záchranářů.
Kromě chybějících stanovišť v centru Prahy si záchranáři stěžují také na to, že dosud v Praze nemají své centrální sídlo. To by podle předběžných plánů mělo vyrůst v pražské Tróji. Projekt už ale musel ustoupit například nedalekému tunelu Blanka, centrálu záchranné služby ve svém okolí nechtějí ani tamní obyvatelé. Termín výstavby nové budovy s kompletním zázemím a novým dispečinkem tak byl zatím odložen na neurčito.