Nemocnice Na Homolce sbírá jedno ocenění za druhým. Nejnověji zvítězila v žebříčku nejlepších nemocnic Česka, které sestavilo sdružení HealthCare Institute na základě výpovědí pacientů i zaměstnanců.
Veřejnost do pražské nemocnice láká nejen špičková péče, ale i příjemné prostředí a dobré zacházení.
Management nemocnice se podle ředitele nemocnice Vladimír Dbalý věnuje stížnostem pacientů systematicky. „Každá stížnost prochází procesem ověřování u osoby či na pracovišti, k němuž se stížnost vztahuje a u primáře či jiného vedoucího pracovníka daného oddělení. U oprávněných stížností používáme systém postihů, například finančních, ale i personálních ve smyslu zbavení funkce,“ uvedl v rozhovoru se čtenáři IHNED.cz ředitel Homolky.
Nejčastější stížnosti se podle něj jednoznačně týkají špatné orientace v budově, v řídkých případech stravy a občas také na chování personálu.
Fakultní nemocnice nabízí program Premium Care, za který si pacienti připlácejí. V programu platíte za doprovodný organizační servis - nikoliv za zdravotní péči - například 24 hodinový servis na telefonu, služby speciální recepce, dovoz léků,“ vysvětloval Dbalý s tím, že se nejedná o nadstandardní péči.
Nadstandardy jsou trend
Nadstandardům se ale rozhodně nebrání. „Domnívám se, že pozvolné zavádění jasně definovaných a odbornými společnostmi kontrolovaných nadstandardů a standardů je celosvětový trend. Z mého pohledu považuji za smysluplné především zavedení možnosti připlatit si za ošetření renomovaným odborníkem, což má mimo jiné i protikorupční efekt,“ dodal Vladimír Dbalý.
Rozsah těchto služeb je dán výší poplatku ve třech kategoriích. Všechny informace k tomu jsou na webu Programu.
Co zařídí nemocnici zájem pacientů? Jsou to jen bezchybné lékařské diagnózy? Přístrojové vybavení? Možnost objednat se na vyšetření bez dlouhého čekání? Dlouhodobá pověst?
Celý on-line rozhovor s Vladimírem Dbalým najdete na serveru iHNED.cz nebo ZDE.