„Je zřejmé, že portál budou navštěvovat klienti, kteří zákrok již velmi vážně zvažují, a investice do takové reklamy je tedy dobře zacílena na správný segment zákazníků,“ uvedl Šebestík. V zahraničí je Česká republika podle HealthCzech považována za bezpečnou a rychle se rozvíjející destinací zdravotní turistiky, zájem pacientů proto společnost očekává vysoký.
Projekt HealthCzech není v Česku v oblasti zdravotní turistiky jediný. Podobnou službu pro tuzemské kliniky nedávno spustila i státní centrála cestovního ruchu CzechTourism ve spolupráci s agenturou Royal Medical. Její projekt počítá se vznikem internetového průvodce po lékařských zařízeních ve třech jazykových mutacích, v němčině, angličtině a ruštině.
Spolu se zveřejněním jednotlivých zdravotnických zařízení plánuje HealthCzech zavést i certifikaci kvality služeb v těchto nemocnicích. Úroveň služeb by podle Šebestíka měli hodnotit nezávislí experti, kteří se soustředí zejména na úroveň lékařských zákroků, náročnost administrativních úkonů, které budou zájemci o zákrok muset podstoupit a schopnost zařízení zvládnout rizikové situace.
Podle HealthCzech se lékařskému zákroku v cizí zemi ročně ve světě podrobí od sedmi do osmi milionů lidí. Důvody mohou být různé. Zejména jde o snadnější finanční dostupnost lékařské péče ve vybrané zemi, nebo legislativní a kulturní důvody zejména v případě asistované reprodukce.
Nejvíce rostoucími destinacemi zdravotní turistiky jsou v současnosti země střední Evropy a Turecko. Velký podíl na trhu si podle HealthCzech zachovává například Švýcarsko a Německo, které tradičně obsazují nejnáročnější segmenty zdravotní turistiky jak z pohledu kvality péče, tak i následných služeb.