Billboardy a inzerce v tisku mu jsou totiž málo. A tak si jím řízený Středočeský kraj zaplatil vysílání ve svých nemocnicích.
Pacienti a zaměstnanci několik týdnů před volbami sledují, jak hejtman předává ceny policistům a školákům, gratuluje sbormistrovi po koncertě a politicky agituje. To vše samozřejmě nikoli pod hlavičkou ČSSD, za kterou exministr zdravotnictví kandiduje do sněmovny.
„Nesmíme tam pouštět nic jiného. Kolegové z jiných oddělení, kde mají často dětské pacienty, chtěli přehrávat pohádky. Ani to neprošlo,“ líčí pod podmínkou anonymity jeden z kladenských doktorů.
Podle ředitelky Kateřiny Pancové platila kladenská nemocnice za čtrnáct LCD televizí, kde video s Rathem vysílají, 240 tisíc, dvě stě tisíc dal kraj.
Podobné to je i v dalších nemocnicích zřízených krajem - v Kolíně, Benešově a Mladé Boleslavi. Za veřejné peníze si tak Rath pořídil osobní kampaň, již denně vidí tisíce lidí.
„Jak jste přišel na to, že jde o nějakou kampaň? Jde o informační pořady o činnosti našich nemocnic a krajské zdravotnické politice,“ brání se Rath.
Vysílání prý nemá žádnou spojitost s volbami, protože běží už „zhruba od počátku roku a bude pokračovat trvale“. Jenže podle sdělení mluvčích krajských nemocnic se DVD s tímto programem objevila nejdříve v průběhu února, někde až v březnu, tedy nějakých 90 dní před volbami.
Hejtman na videu například prezentuje jeden ze stěžejních bodů zdravotnického programu ČSSD - převedení nemocnic na veřejné neziskové organizace.
„Opakovaně jsme podali žádost na ministerstvo, bohužel ministerstvo je řízeno ODS, která stále má v plánu privatizovat ty nemocnice a blokuje nám ten zápis, byť je to v rozporu se zákonem o veřejných neziskových nemocnicích,“ stěžuje si Rath ve vysílání. Ve stejném rozhovoru také vyjadřuje naději, že po volbách se situace změní, v dalším rozhovoru obsáhle a bez oponentury popisuje výhody převedení nemocnic na neziskovky.
Celý článek si můžete přečíst na serveru Hospodářských novin iHNEd.cz nebo ZDE.