Reklamnímu trhu s léky se v Polsku velmi daří

17. 3. 2004 0:00
přidejte názor
Autor: Redakce
Téměř 40 % Poláků kupuje každý měsíc léky, každý desátý navštěvuje jednou týdně lékárnu. V roce 2000 Poláci utratili za léky 10,4 miliard zlotých (přes 71,9 miliard Kč) a o dva roky později to bylo už 11,7 miliardy zlotých (80,9 miliard Kč). Podle odhadu tato částka loni překročila 12 miliard (83 miliard Kč)...


Marketingoví odborníci tvrdí, že Polák je ochoten zaplatit za lék víc, přesvědčil-li se o jeho účinnosti. Kromě toho je dost jednoduché nalákat ho na novinky. Proto se také farmaceutickým koncernům vyplácí utrácet čím dál víc za reklamu. Ta je však často klamavá.

Během posledních pěti let vzrostly výdaje farmaceutických společností na reklamu v Polsku pětkrát. V současnosti dosahují výdaje na reklamu na léky vydávané bez receptu 500 mil (3,4 miliardy Kč). zlotých ročně.

ZDROJ:

www.onet.pl

K tomu ještě připočtěte reklamu na léky na recept v odborném tisku a propagaci spojenou se vzděláváním, sponzorováním tuzemských medicínských kongresů a účastí lékařů na zahraničních seminářích, infolinkami, internetovými stránkami a práci obchodních zástupců farmaceutických firem nabízejících jejich výrobky.

Odhaduje se, že takto zeširoka pojatý reklamní trh s léky představuje částku zhruba dvou miliard zlotých (13,4 miliardy Kč) ročně.

Ve spotřebě léků stojí Poláci na čelních pozicích v Evropě - na osobu připadá cca 40 balení ročně, zatímco Němec si jich koupí v průměru 20, Angličan 15 a Japonec 10. Z průzkumů veřejného mínění vyplývá, že léky zaujímají poslední místo na seznamu položek, na kterých by Poláci šetřili.

(dh), www.Zdravi.Euro.cz

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?