Šetření podle VZP: reklamní týdeník za desítky milionů

5. 10. 2010 8:20
přidejte názor
Autor: Redakce
Všeobecná zdravotní pojišťovna (VZP) šetří a omezuje služby pro pojištěnce. Přilby pro malé cyklisty, které dětem rozdávala až do jara, jsou prý příliš drahé. Ve stejnou dobu přitom pojišťovna utrácí miliony za propagační tiskovinu posílanou zdarma do schránek lékařů.


Jde o Zdravotnictví a medicína (nemají nic společného se Zdravotnictví a medicína vydávanými vydavatelstvím Mladá fronta, a. s., jež jsou provozovateli tohoto webu) a časopis Florence, vydávané firmou Ambit Media. VZP do nich vkládá své letáky a vydavatel si za to účtuje 20 milionů ročně.

Podle zjištění serveru iDnes je vydávání časopisů pro VZP nepřiměřeně nákladné. Zakázku navíc provázejí pochybnosti od počátku. Dokumentaci na vydávání časopisu pro lékaře si vyzvedlo 20 uchazečů.

Podmínky byly tak specifické, že se do soutěže přihlásila jen Ambit Media. Ani ta ale nesplnila všechny podmínky tendru, třeba mít tři roky po sobě obrat nejméně 30 milionů. „Byla podána společná nabídka s jinou firmou, která ho podle čestného prohlášení splnila,“ vysvětlil mluvčí VZP Jiří Rod.

Ambit Media vyhrála a získala zakázku, jejíž hodnotu VZP odhadla na 20 milionů korun ročně. Ambit Media se jakožto jediný uchazeč do této částky trefila. Následně jí byla spolupráce prodloužena na tři roky.

Firmu Ambit Media tři roky před vyhlášením tendru založil tehdejší mluvčí ministerstva zdravotnictví Tomáš Cikrt, předsedou představenstva je zde Ondřej Novotný. Jeho jméno figurovalo ve společnosti Česká zdravotní, jejíž manažeři jsou obviněni z podvodů v karlovarské nemocnici. Podle policie ji ošidili o 2,5 milionu.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?