SÚKL: Poskytování informací podle zákona o veřejném zdravotním pojištění

3. 12. 2012 7:10
přidejte názor
Autor: Redakce
Státní ústav pro kontrolu léčiv (dále jen „Ústav“) bude na základě ustanovení § 39m odst. 2 zákona č. 48/1997 Sb., o veřejném zdravotním pojištění, požadovat informace u přípravků, u kterých proběhlo správní řízení o stanovení maximální ceny nebo výše a podmínek úhrady a nabylo právní moci před 31. 1. 2010.


Informační povinnost dle výše uvedeného ustanovení se týká informací způsobilých ovlivnit stanovenou maximální cenu nebo výši a podmínky úhrady. Ústav tedy nebude vyžadovat informace nad rámec této podmínky, a to jak v případech pravomocných správních řízení o výši a podmínkách úhrady (ať už samostatně či ve spojení s řízením o maximální ceně), tak v případě samostatných řízení o maximální ceně.

Ústav bude požadovat informace o změnách v rozsahu ustanovení § 39 f odst. 5 a 6 zákona, ke kterým došlo od podání výše uvedené žádosti o stanovení maximální ceny nebo výše a podmínek úhrady, kterou bylo zahájeno správní řízení s pravomocným rozhodnutím před 31. 1. 2010.

Vzhledem k tomu, že informační povinnost se týká osoby, na jejíž žádost bylo vydáno rozhodnutí, rozsah uvedených informací v podobě změn předmětných údajů uvedených v ustanovení § 39 f odst. 5 a 6 zákona o veřejném zdravotním pojištění je určen právě touto osobou. Ústav předpokládá, že osoba, na jejíž žádost bylo rozhodnutí vydáno, je nejlépe informována o tom, které skutečnosti se od podání žádosti změnily, a které je tedy nezbytné ústavu dle výše uvedeného ustanovení oznámit.

Pokud se tato osoba domnívá, že neexistují žádné podstatné informace, které mají vliv na stanovenou maximální cenu nebo výši a podmínky úhrady (např. nová analýza nákladové efektivity, nová klinická studie nebo obdobný odborný podklad pro přiznání bonifikace/malifikace či druhé zvýšené úhrady), pak není třeba ústavu nic nového či dalšího zasílat.

Cenové reference a další údaje, které ústav z vlastní úřední činnosti zná nebo je má za povinnost obstarat ve správním řízení, se ústavu zasílat nemusí. Z toho vyplývá, že v těch řízeních, kde došlo pouze ke stanovení nebo změně maximální ceny, nebude patrně nutné posílat ústavu žádné nové informace. Ústav připravil orientační přehled přípravků, kterých by se případně ustanovení § 39 m odst. 2 zákona o veřejném zdravotním pojištění mohlo týkat. V souboru s názvem orientační_přehled_LP_s_NMP_ do_31012010 lze dle sloupce M, N a O zjistit, zda pro konkrétní kód SÚKL bylo vedeno řízení o maximální ceně, výši a podmínkách úhrady nebo společné řízení o maximální ceně a výši a podmínkách úhrady, které nabylo právní moci do 31. 1. 2010.

Informace zasílejte e-mailem na adresu: revize@sukl.cz

1)
Co je HTA? HTA (health technology assessment) je definováno jako systematické hodnocení vlastností a účinků zdravotnických technologií. Zabývá se jak přímými účinky těchto technologií, tak i jejich nepřímými a nezamýšlenými důsledky, přičemž cílem je získání informací pro rozhodování o zdravotnických technologiích
2)
Co je „zdravotnická technologie“?
Pod pojmem zdravotnické technologie jsou myšleny intervence, které mohou být využity při prevenci a podpoře zdraví, diagnostice a léčbě akutních a chronických onemocnění či při rehabilitaci. Mezi zdravotnické technologie se řadí: léky, lékařské přístroje, diagnostické a terapeutické metody, ale také systémy organizace zdravotnictví.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?