Praha - Jsou prý špatně vybaveny a většina případů je stejně odeslána do nemocnice. Tyto ordinace by podle ČLK nahradila telefonní lékařská konzultační služba. Po telefonu by lékaři vyřešili 40 procent případů tím, že by pacientovi doporučili postup samoléčby. Zbylým nemocným by lékař poradil, na koho se obrátit, a dal jim telefonní číslo.
„Shodneme se s komorou v tom, že dosavadní stav už je přežitý. Stejně s tím bude potřeba něco udělat, protože se mění struktura orgánů veřejné správy. Zatím lékařskou službu první pomoci zajišťovaly okresy. Otázkou je, kdo ji bude zabezpečovat do budoucna. Podle nás by se o ni měly postarat kraje, ale jen o službu první pomoci pro lidi, kteří například projíždějí daným regionem. O zaregistrované pacienty by pečovali, jak už jsem řekl, jejich praktičtí lékaři,“ vysvětlil Schlanger. Dodal, že praktik, který by měl ze zákona povinnost kdykoli se o svého pacienta postarat, by musel pochopitelně také odpočívat. Proto by se tito lékaři stejně jako v jiných zemích mezi sebou domlouvali, kdo bude mít službu v noci nebo o víkendu.
(ika), Hospodářské noviny, 28.8.2001