Tabulka 26
15.03.2001
| Tab. 13 – Příklad práce s dysfunkčním schématem u pacienta s panickou poruchou |
||
| Dysfunkční schéma : „Až lidé doopravdy poznají, jaký jsem, odmítnou mě.“ | ||
| VÝHODY | NEVÝHODY |
|
| snažím se být v mnoha věcech | Často lžu: předstírám, že už jsem dostudovaný, a pak se stresuji, | |
| dobrý a dělat je co nejlíp, | jestli to praskne. Vlastně musím být neustále ve střehu. | |
| leckdy se mi to daří |
||
| jsem dobrý student, | V důsledku předešlého jsem často nucen odmítnout nějakou příjemnou | |
| mám rozsáhlé znalosti | aktivitu (např. mejdan), kde by hrozilo moje prozrazení. |
|
| jsem uznáván svými učiteli | Mám neustále vnitřní rozpory: svoji budoucí profesi spojuji s určitým | |
| a spolužáky, mám prestiž | etickým kodexem, který chci dodržovat, a zároveň permanentně lžu. |
|
| na mnoho lidí dělám dojem | Pravděpodobně se ochuzuji o možnos
Přidejte svůj názor jako první
| |