Tabulka 26
15. 3. 2001 0:00
Tab. 13 – Příklad práce s dysfunkčním schématem u pacienta s panickou poruchou |
||
Dysfunkční schéma : „Až lidé doopravdy poznají, jaký jsem, odmítnou mě.“ | ||
VÝHODY | NEVÝHODY |
|
snažím se být v mnoha věcech | Často lžu: předstírám, že už jsem dostudovaný, a pak se stresuji, | |
dobrý a dělat je co nejlíp, | jestli to praskne. Vlastně musím být neustále ve střehu. | |
leckdy se mi to daří |
||
jsem dobrý student, | V důsledku předešlého jsem často nucen odmítnout nějakou příjemnou | |
mám rozsáhlé znalosti | aktivitu (např. mejdan), kde by hrozilo moje prozrazení. |
|
jsem uznáván svými učiteli | Mám neustále vnitřní rozpory: svoji budoucí profesi spojuji s určitým | |
a spolužáky, mám prestiž | etickým kodexem, který chci dodržovat, a zároveň permanentně lžu. |
|
na mnoho lidí dělám dojem | Pravděpodobně se ochuzuji o možnos
|