o němž informuje agentura Reuters.
Účinnost reklamy: jen 20% uživatelů
60% dotázaných uvedlo, že za posledních dvanáct měsíců shlédlo reklamu na léky. Podíl pacientů oslovených reklamou se tak oproti loňskému roku zvýšil téměř o polovinu.
Účinnost reklamy však zůstává už tři roky stále stejná. Podíl spotřebitelů, kteří léky žádají od svého lékaře, se stále pohybuje kolem 20%.
Reklamě by prospěla větší kreativita
„Když vezmeme celkový objem reklamy – jak v tištěných médiích, tak v rozhlase a televizi, není nijak překvapující, že farmaceutická inzerce zasáhla větší počet konzumentů než loni,“ říká vedoucí výzkumu PharmTrends Fariba Zamaniyanová.
„Současné reklamě na léky by prospělo více kreativity. Měla by spotřebitele motivovat, aby se o inzerovaný výrobek aktivně zajímali a konzultovali jeho použití se svým lékařem,“ dodává Zamaniyanová.
Výzkum také potvrdil, že lidé se specifickými zdravotními problémy reagují na inzerci aktivněji než ostatní uživatelé. Například pacienti, kteří trpí pálením žáhy nebo mají zažívací potíže, konzultovali inzerovaný lék se svým lékařem v 34 procentech.
Nejvíce konzumentů si pamatovalo reklamu na lék Viagra proti erektilní dysfunkci společnosti Pfizer. Zaznamenalo ji 95% všech dotázaných. Antidepresivum Paxil společnosti GlaxoSmithKline si vybavilo 78% konzumentů.
DÁLE ČTĚTE:
Ads Not Moving Public to Seek Prescription Drugs**
**
(ivb) www.Zdravi.Euro.cz, 26.3.2003