Zaorálek připustil, že s projektem přišel v roce 2004 tehdejší ministr obrany Karel Kühnl, který počítal s výstavbou ubytovny pro vojáky a parkoviště za 440 milionů korun. Teprve za Topolánkovy vlády se podle Zaorálka cena zvýšila na 6,4 miliardy korun. „To je pravděpodobně jeden z nejgigantičtějších tunelů, který tady byl připravován,“ prohlásil Zaorálek.
Vondra namítl, že pokud to byl tunel, byl připravován ještě za Grossovy vlády, kdy v čele ministerstva financí byl nynější předseda sociálních demokratů Bohuslav Sobotka. Až za úřednické vlády Jana Fischera dospěl projekt podle Vondry do stádia, kdy v soutěži na výstavbu zůstal jediný uchazeč - konsorcium Prague Military Hospital Consession - a výše nákladů vzrostla z 1,3 miliardy korun na 6,4 miliardy.
Fischerova vláda měla podle Vondry možnost od projektu ustoupit, nebo jej přehodnotit, místo toho ale pár dní před volbami v roce 2010 smlouvu na výstavbu podepsala. Nečasův kabinet projekt zrušil kvůli nebezpečí, že by se jeho realizací mohla ÚVN dostat do složité ekonomické situace. „To já osobně bych si na triko nikdy nevzal,“ uvedl Vondra.
Cenou za zrušení projektu bylo podle něj vyplacení 143 milionů korun konsorciu na úhradu jeho nákladů. Jinak by prý Česko bylo zřejmě vystaveno mezinárodní arbitráži a v případě prohry by musel zaplatit ušlý zisk v řádu miliard korun.
Zaorálek poukazoval na to, že podle NKÚ smlouva s konsorciem nenabyla právní moci a nebyly tak žádné relevantní důvody k proplacení nákladů konsorcia. Vondra k tomu poznamenal, že znění kontrolního závěru NKÚ je značně odlišné od kontrolního protokolu. „Je to další důkaz toho, v jaké situaci se dneska Nejvyšší kontrolní úřad nalézá,“ dodal Vondra.