Novinářům to řekl Daniel Vavřina ze společnosti HealthCare Institut (HCI), která s agenturou Ipsos získala letos v květnu odpovědi 77 ze 155 ředitelů nemocnic.
Sedm českých zdravotních pojišťoven hospodaří ročně s 250 miliardami korun. V jejich hodnocení vnímali ředitelé nejpříznivěji úroveň elektronické komunikace, elektronických portálů a dodržování dohod. Největší rezervy viděli ve vstřícnosti a ochotě při nasmlouvání nových výkonů mimo sazebník, vstřícnosti a ochotě při zavádění nových výkonů a přístrojů šetrnějších k pacientům a zohledňování kvality péče v úhradách. Rozdíly mezi pojišťovnami ale byly těsné.
V celkové úrovni spolupráce s nemocnicemi nejlépe obstála ZP Škoda, v otevřenosti vzájemné komunikace shodně na prvním místě jsou VZP a ZP Škoda, tyto dvě pojišťovny získaly také nejvyšší ocenění za dodržování dohod. Škoda uspěla nejlépe například i v ochotě poskytovat data, přehledy a vysvětlení nad rámec povinnosti stanovených vyhláškou či v ochotě zavádět nové výkony a přístroje šetrnější pro pacienty.
VZP obsadila první místo v úrovni elektronické komunikace a úrovni elektronického portálu, který si po rozchodu se společností IZIP provozuje v nové podobě sama. Zvítězila i v dodržování postupů v souladu s vyhláškou či v podpoře kmene vlastních pojištěnců a úrovni marketingových kampaní se zaměřením na zájem a zdraví pacienta, včetně prevence onemocnění.
V další etapě bude letos k hodnocení zdravotních pojišťoven osloveno také 14.000 ambulantních lékařů, dále pojištěnci, zaměstnavatelé a hodnotit se budou i preventivní programy zdravotních pojišťoven. Ze souhrnu všech pěti oblastí pak budou vyhlášeni celkoví vítězové.