Zach už má v pojišťovně 25 tisíc lidí

1. 7. 2009 8:45
přidejte názor
Autor: Redakce
Spolumajitel Primy vtrhl do českého zdravotnictví mnohem rychleji, než kdokoli ještě před pár měsíci předpokládal. Zdravotní pojišťovna Média už totiž získala za pouhé tři měsíce náboru přes 25 tisíc pojištěnců. Jen pro srovnání: když začala nabírat nové klienty zdravotní pojišťovna Agel třineckého miliardáře Tomáše Chrenka, měla za první tři měsíce jen šest tisíc klientů...


Ivan Zach nabírá lidi do pojišťovny čtyřikrát rychleji než Chrenek. Spolumajitel Primy už dal na rozjezd zdravotní pojišťovny 200 milionů.

Spolumajitel Primy Ivan Zach vtrhl do českého zdravotnictví mnohem rychleji, než kdokoli ještě před pár měsíci předpokládal. Zdravotní pojišťovna Média, kterou ovládá Zachova firma GES Medical Care, už totiž získala za pouhé tři měsíce náboru přes 25 tisíc pojištěnců. Jen pro srovnání: když začala před rokem v dubnu nabírat nové klienty zdravotní pojišťovna Agel třineckého miliardáře Tomáše Chrenka, měla za první tři měsíce jen šest tisíc klientů.

Vyčlenil půl miliardy

Překvapivě vysoký počet nabraných pojištěnců má jeden hlavní důvod: Zachova pojišťovna rozjela na začátku dubna agresivní kampaň, ve které desítky lidí na ulicích a v obchodních centrech lákají dospělé na to, že jim pojišťovna dá 4900 korun na očkování a na jinak nehrazené preventivní prohlídky. Dětem pak pojišťovna slibuje na očkování a prevenci nevídaných 9200 korun.

Každý, kdo podepsal přestup k nové pojišťovně, navíc dostává šek na čtyři stovky - za to, že vyplní jednoduchý marketingový průzkum.Takhle velké částky přitom žádná pojišťovna v českém zdravotnictví nenabízí. Slibování lukrativních výhod navíc doprovází docela tvrdé marketingové praktiky.

Lidé najatí externí agenturou spoustě nových klientů zatajili, že se podpisem připraveného formuláře automaticky stávají zákazníky nové pojišťovny. Navíc pomlouvali konkurenční pojišťovny.

„Ano, k některým excesům při náboru pojištěnců došlo. Když jsme to zjistili, tak jsme najatou agenturu požádali, ať se takovýchto lidí zbaví. Sami teď děláme kontroly, jestli nábor probíhá podle našeho etického kodexu,“ říká ředitel pojišťovny Emil Buřič.

Kampaň pojišťovny je nejen účinná, ale také velmi drahá. Zachův GES Medical Care už dal za rozjezd pojišťovny 200 milionů korun. A celkem je do pojišťovny připravený investovat půl miliardy.

Díky těmhle penězům chce mít Zach už na konci září v pojišťovně 50 tisíc lidí. Což je hlavní podmínka ministerstva zdravotnictví pro to, aby mu licenci na provozování pojišťovny zase nevzalo.

„Náš cíl je mít během několika let 200 až 300 tisíc pojištěnců. Pojišťovna by si na sebe měla vydělat ve chvíli, kdy budeme mít 100 tisíc klientů,“ prozrazuje Buřič.

Zach vydržel, Kellner ne

Ivan Zach v každém případě zůstává jediným „novým“ byznysmenem v českém zdravotnictví, kterého neodradil ani pád reformy zdravotnictví Tomáše Julínka (ta například slibovala privatizaci zdravotních pojišťoven a možnost vytvářet zisk), ani ekonomická krize.

Zach přitom zažádal o licenci na provoz pojišťovny loni v srpnu spolu s Českou pojišťovnou, kterou spoluvlastní nejbohatší Čech Petr Kellner, a s Appian Group, který ovládá Marek Čmejla. Zatímco Kellner vzdal svůj boj o pojišťovnu kvůli krizi, díky které ve zdravotnictví ubývají peníze, Čmejla stopl žádost o pojišťovnu kvůli konci Julínkovy reformy.

Ani jedno ale Zachovi zatím nevadí. Peněz má i v krizi díky svému mediálnímu byznysu dost a navíc pořád věří, že dřív nebo později musí reforma zdravotnictví projít. A právě díky ní by mohl začít vydělávat.

Celý článek si můžete přečíst na serveru Hospodářských novin iHNED.cz nebo ZDE.

Petr Vašek, Hospodářské noviny

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?