Podle ředitelky školy Hany Švejstilové bude výuka s pomocí virtuální reality pro studenty mnohem zábavnější a názornější. Škola proto výuku s pomocí virtuálních brýlí začlenila do svých výukových plánů. "Témata jsou obsažena v prvních až třetích ročnících všech zdravotnických oborů. Už proto, že dnešní studenti třetího ročníku jsou prvními, kdo bude po změnách ve školském zákoně maturovat ze somatologie," řekla novinářům Švejstilová.
Škola dostala 16 virtuálních brýlí, na nichž běží software od Virtual Medicine. Umožňuje detailně prohlížet všechny struktury lidského těla, vrstvu po vrstvě, objekty otáčet a podobně. Multiplayer mód umožní žákům vidět zobrazené části těla stejným pohledem, jakým se dívá v brýlích učitel.
Podle zakladatele start-upu Virtual Medicine Tomáše Brngála nápad vznikl, když sám studoval medicínu a chyběla mu možnost podívat se na anatomii v trojrozměrném prostoru. Spolu s kamarádem Milošem Svrčkem proto začali pracovat na modelu lidského těla ve virtuální realitě. Program nyní používají zejména studenti ve 150 státech světa.
Protože byl ale primárně určen pro mediky, pro potřeby středních zdravotnických škol byl rozsah informací zredukován. V současné době jej využívají tři střední školy v Česku a tři na Slovensku. Cena jedné virtuální anatomické učebny je zhruba 10.000 eur (zhruba 258.500 korun).