Těch třicet vteřin rozděluje Británii. Podle vyznavačů Pro Choice, kteří podporují právo na interrupci, jde o vítanou pomoc bezradným ženám. Zastánci Pro life, tedy ti, kteří potraty odmítají, vidí v reklamě návod na vraždu.
„Jen za loňský rok jsem obdrželi 350 tisíc telefonátů na naši bezplatnou linku. Nepochybně tedy existují stovky tisíc žen, které chtějí a potřebují informace o sexuálním zdraví a krocích, jež mají k dispozici,“ říká Dana Hovigová, šéfka organizace Marie Stopes International.
Podle informací britského ministerstva zdravotnictví podstoupilo potrat jen v roce 2008 na dvě stě tisíc Britek. Alespoň jednou za život si podle Marie Stopes nechá těhotenství přerušit každá třetí ostrovanka. „Doufáme, že reklama pomůže lidem mluvit o potratech otevřeně a upřímně a že dodá ženám sílu k tomu, aby se dokázaly sebevědomě, a především informovaně rozhodovat,“ říká Hovigová.
Jenže podle odpůrců potratů je za reklamou pouze obchodní zájem. „Ta reklama má jediný význam. Prodat co nejvíce potratů. Neposkytuje žádné informace o vývoji plodu, proceduře, zdravotních rizikách a už vůbec ne o alternativních řešeních. Těžko tedy pomůže ženám k tomu, aby činily informovaná rozhodnutí,“ říká Michaela Astonová, mluvčí největšího britského odpůrce potratů, organizace Pro Life.
Reklama je podle Pro Life i dalších organizací bojujících proti potratům neetická a měla by být stažena.
Celý článek si můžete přečíst na serveru Hospodářských novin iHNED.cz nebo ZDE.