Regulace reklam na nezdravé potraviny
Světová zdravotnická organizace chce větší regulaci reklam nezdravých potravin pro děti. Výrobci potravin si většinou najdou způsob, jak obejít zákon a propagovat nezdravé jídlo. Upozornila na to Světová zdravotnická organizace (WHO), která vyzvala k větší regulaci reklamy na potraviny určené dětem. Omezení takové reklamy je regulováno zejména u dětských televizních pořadů, výrobci se však nově zaměřili na počítačové hry, mobily a komunitní sítě, přes které svou produkci propagují. WHO připomíná, že je třeba maximálně omezit reklamu, která by u dětí vychvalovala příliš tučné, slané a sladké potraviny. Právě takové pokrmy totiž přispívají k nežádoucí obezitě mládeže. Organizace poznamenala, že příslušný evropský kodex zatím v Evropě zapracovalo pouze Dánsko, Francie, Norsko, Slovinsko, Španělsko a Švédsko. Organizace také varovala před prodejem nevhodných potravin v prodejních automatech ve školách, sportovních centrech a dalších místech, která pravidelně navštěvují děti.