„S původním systémem práce bychom každoroční navýšení nezvládli. Sanitky by nám nestačily, byly by stále vytížené a v terénu by chyběly,“ uvedl.
Podle něj se na vyšším počtu výjezdů podílí omezení lékařské služby první pomoci v regionu, méně časté cesty praktických lékařů za nemocnými v terénu a stárnutí populace. Svou roli sehrálo také zavedení poplatků za ošetření na pohotovosti, za výjezd sanity pacienti neplatí. Záchranka eviduje denně 100 až 120 výjezdů, každá sanitka zasahuje každý den v průměru pětkrát.
Záchranka má v současnosti v regionu 26 posádek na 15 základnách, letos začne fungovat další výjezdové stanoviště s posádkou ve Skutči na Chrudimsku. Celkem disponuje téměř 50 vozidly včetně osobních aut Škoda Yeti, část z nich slouží jako záložní. Každý sanitka najede asi 40.000 kilometrů ročně. Lékař jezdí samostatně v osobním voze, k části případů vyjíždí jen velká sanita s posádkou ve složení záchranář a řidič. Vozový park ZZS postupně obnovuje, letos například s pomocí příspěvku 1,25 milionu korun od městské společnosti Služby města Pardubic. Nová sanita stojí s plným vybavením kolem 2,5 milionu korun.
Kraj soustředil dispečink záchranky do moderního krajského operačního střediska v Pardubicích. Celkem pracuje u ZZS přes 300 kmenových zaměstnanců, z toho 20 lékařů. Další lékaři pracují pro záchranku jako externisté.
Provoz záchranné služby stojí ročně asi 250 milionů korun. Z této sumy musí Pardubický kraj jako zřizovatel zaplatit asi dvě třetiny, dalších 80 až 90 milionů záchranka dostává od zdravotních pojišťoven.