Zástupcům kraje vadí zejména to, že by se omezení reklamy mělo týkat malých regionálních vinařství nebo pivovarů. "Jsme přesvědčeni, že s malinkou reklamou, kterou drobní vinaři mohou dělat, a taky řekněme malé pivovary, to zcela jistě nemůže způsobovat nějakou reakci a posléze závislost u mladistvých. Naopak jsme přesvědčeni, že ti ohromní vinaři, to znamená nadnárodní koncerny, si najdou vždycky nějaký způsob reklamy, kterou budou provozovat. A tím pádem ty malé, regionální, budou zase vytlačovat," uvedl Čunek.
Ministr Vojtěch avizoval, že by měl připravovaný zákon, který se kromě reklamy na alkohol má týkat i reklamy na tabák, představovat jeden z kroků ke snížení jejich užívání. K omezení nadměrného pití alkoholických nápojů a popíjení mladistvých by v Česku podle odborníků na závislosti a zdravotní dopady alkoholismu nejúčinněji vedlo právě regulování reklamy a také zvýšení daní na alkohol. Sněmovna už v červenci schválila zvýšení daně na tvrdý alkohol, tabák a hazard. Na klasické víno je spotřební daň nulová, u piva se liší podle velikosti pivovaru, je ale nižší než u tvrdého alkoholu.
Rada Zlínského kraje také vyslovila souhlas s přidělením dotace 400.000 korun Vinařskému fondu na podporu vybraných akcí a výrobců vín ve Zlínském kraji v letošním roce a doporučila krajským zastupitelům příspěvek schválit. "Vinařský fond tyto prostředky použije k financování svých aktivit, zaměřených na podporu vinařství a vinohradnictví v našem regionu. Jedná se o první finanční příspěvek Zlínského kraje Vinařskému fondu," uvedla radní Margita Balaštíková (ANO).
Ve Zlínském kraji je registrováno 52 oficiálních prodejců vína, kteří o výše zmíněnou podporu mohou u Vinařského fondu zažádat. Města, obce, spolky a další subjekty pak u něj mohou žádat o podporu na akce zaměřené na vinařskou turistiku a uchování tradic.