Záchranná služba novými sanitkami nahradí stávající, které jsou v provozu devět až 14 let a mají najeto více než 200.000 kilometrů. „Obměna vozového parku je zcela na místě. Praha má totiž velmi specifický geografický charakter, výrazný výškový rozdíl a velmi různorodou síť komunikací. Na vozový park zdravotnické záchranné služby, který je permanentně v pohotovosti, působí terén hlavního města velkým zatížením,“ uvedl k nákupu pražský radní pro zdravotnictví Radek Lacko (ANO).
Letos chce záchranná služba kromě sanitek nakupovat také další auta. Cena nových vozů vyjde z veřejných zakázek, za sanitky to bude nejvýše 32 milionů, za dalších devět osobních aut pak 8,8 milionu. Poptávali také tři speciální vozidla za 3,5 milionu korun. Devítimístný mikrobus má sloužit ke svozu záchranářů, kteří mají volno, v případě nutnosti, dodávka na převoz většího množství zdravotnického materiálu, třetím bude jezdit vedoucí zdravotní složky.
Podle loňské statistické ročenky má záchranná služba k dispozici 55 vozidel rychlé záchranné služby a 12 osobních aut, kterými k zásahům přijíždějí lékaři. Mimo nich používají záchranáři také velkokapacitní kamion Golem, transportní vozidlo pro zásahy v těžkém terénu nebo sanitku XXL pro přepravu pacientů na vozíku, lůžku s přístroji nebo s velkou nadváhou.
Pražští záchranáři loni ošetřili více než 115.000 pacientů. Ošetřených každoročně přibývá, tentokrát jich bylo meziročně o 4,6 procenta více. Ročně hospodaří zhruba se 400 miliony korun, z nichž 60 procent dostává jako příspěvek od hlavního města, zbytek jí proplácejí zdravotní pojišťovny.