VZP předpokládá výrazné úspory nákladů, protože si nový portál vytvořila sama.
„Naši vlastní elektronickou komunikační platformu od počátku vyvíjíme tak, aby žádnému z partnerů přechod na ni nezkomplikoval jakkoliv život. Naopak máme ambici, aby nové řešení přineslo zjednodušení a vylepšení vzájemné komunikace,“ uvedl ředitel VZP Zdeněk Kabátek. „S menšinovým vlastníkem společností IZIP a.s. jsme i po vypovězení smlouvy nadále připraveni jednat o tom, co a jak dál ohledně dalších vztahů,“ dodal. Pojišťovna vlastní 51 % akcií IZIP, 49 % pak švýcarská eHI eHealth International. Provozování portálu je poslední službou, kterou pro VZP společnost IZIP zajišťuje, a která pojišťovnu přijde zhruba na 6 milionů korun měsíčně. Od ledna by se náklady měly snížit na jeden milion korun.
Uživatelsky jednoduchý portál
Jak doplnil mluvčí VZP Oldřich Tichý, pojišťovna má k dispozici všechna data potřebná pro komunikaci s partnery v rozsahu, který je pro obě strany nezbytně nutný. Nový nástroj by měl být uživatelsky intuitivní – jeho ovládání by se měl každý naučit během chvilky. I přesto VZP počítá s tím, že pro zájemce uspořádá v příštích měsících sérii školení a připraví internetového průvodce změnami. Nynější portál využívá ke komunikaci s VZP bezmála sto tisíc zdravotnických zařízení, plátců pojistného, státních úřadů, ale třeba i exekutorů a pojištěnců. Lékaři přes portál posílají měsíčně vyúčtování služeb, které poskytli jejím pojištěncům, zaměstnavatelé přihlašují a odhlašují zaměstnance, zasílají přehledy o platbách pojistného apod.
Pilotní provoz portálu nyní testuje přes 100 lékařů.