Pro cizince je opatření překvapivé mimo jiné proto, že britský turistický úřad hrdě vyhlašuje, že v Británii se vyrábí více druhů sýra než ve Francii.
Podle nového opatření pro vysílání reklamy v televizi, bude muset reklama na tento mléčný výrobek opustit všechny čistě dětské pořady, ale také takové pořady, které mají velkou část dětských diváků, třeba seriál Simpsonovi.
Zákaz je součástí vládní kampaně, která se snaží omezit reklamu na jídla s vysokým podílem tuku, soli nebo cukru. Zákaz se zakládá na zjištění, že televizní reklamní kampaně mají nepřímý vliv na to, co děti jedí.
Zástupci mléčného průmyslu označili ovšem za podivuhodné to, že regulační úřad považuje sýr za škodlivější než smažené brambůrky, cheeseburgery nebo čokoládové sušenky. Jedovatě poznamenali, že podle přijatých pravidel by se do kategorie škodlivých jídel dostalo i mateřské mléko.
Předseda parlamentní skupiny pro sýr, poslanec Dan Rogerson označil model, na jehož základě byly určeny nevhodné potraviny, za „zjednodušující“. Je podle něj nehorázné, že na seznamu nevhodných jsou sýry, zatímco dietní Coca-cola, která nemá naprosto žádnou výživnou hodnotu, zůstala na seznamu potravin pro děti vhodných.
ČTK