Češi chtějí s lékařem komunikovat elektronicky

24. 3. 2014 0:01
přidejte názor
Autor: Redakce
Zatímco například u bank je dnes již zcela běžné, že zákazník může takřka všechno vyřídit online z pohodlí vlastního domova, ve zdravotnictví tato možnost doposud chyběla. I zde se již situace začíná měnit.


Větší důraz na elektronickou komunikaci ocení zejména pacienti. Dle průzkumu agentury STEM/MARK se Češi online komunikaci nebrání, právě naopak. Nejraději by ji využili při kontaktu se svým praktickým lékařem. A pokud by měli možnost, nejčastěji by ji používali pro objednání termínu návštěvy u lékaře.

Rychlé a efektivní řešení

Možnost objednat se ke svému lékaři na přesný termín by ocenilo až sedm z deseti Čechů. „Pokud svým pacientům nabídnete možnost online objednání, nemusíte pak trávit čas plánováním a zdlouhavým hledáním vhodného termínu. Pacient má okamžitý přehled o dostupných termínech a sám si rezervuje ten nejvhodnější. Vy jen potvrdíte návštěvu ve svém informačním systému, ten automaticky odešle e-mail o schválení,“ vysvětluje Vladimír Přikryl, generální ředitel společnosti CompuGroup Medical Česká republika. Umožňuje to nová služba CGM LIFE eSERVICES.

Elektronická komunikace s lékařem

Video CGM LIFE eSERVICES na: http://www.youtube.com/watch?v=OxNoCON2CSA

U dlouhodobě nemocných lze navíc vystavit elektronický recept, který si pacient vytiskne v pohodlí svého domova, bez nutnosti návštěvy ordinace. „Rovněž výsledky vyšetření zašlete elektronicky, a to velmi bezpečným způsobem. Pacient bude vědět, že je obdrží, jakmile budou dostupné a nezatěžuje ordinaci dotazy, kdy budou k dispozici. O nálezech pak s pacienty můžete diskutovat prostřednictvím online konzultací, bez potřeby zvednout telefon,“ uvádí Přikryl.

Elektronická komunikace s lékařem

Více času a spokojenější pacienti

V systému CGM LIFE eSERVICES jsou veškeré funkce plně integrovány s ambulantním informačním systémem, nepřidávají tedy žádnou práci navíc. Právě naopak, pomáhají plánovat čas efektivněji. „Výhody sytému vidím v tom, že objednání nebo konzultaci nemusím řešit okamžitě, neruší mě to a nezdržuje od samotné práce. Mohu se tak věnovat naplno aktuálnímu pacientovi v ordinaci. Pacienti také mají přehled o všech volných termínech a mohou si je v klidu sami vybrat,“ popisuje svoje zkušenosti se systémem Boris Kolda z Alergologie Vyškov.

Při komunikaci s lékařem je pro Čechy klíčová zejména ochrana osobních dat. I proto probíhá v systému CGM LIFE eSERVICES veškerá komunikace patentovaným zabezpečeným kanálem. Navíc je plně v souladu s platnou legislativou.

Více informací o službě CGM LIFE eSERVICES naleznete na www.cgm-life.cz nebo na www.cgm.cz.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?