Již v červnu byly pojišťovny pod drobnohledem managementu českých nemocnic, u nichž zvítězily Zaměstnanecká pojišťovna Škoda, Zdravotní pojišťovna ministerstva vnitra ČR a VZP. Výsledky žebříčku hodnocení pojišťoven ze strany pojištěnců a pacientských organizací budou známy v nejbližších dnech.
Kritéria hodnocení ze strany ambulantních lékařů zahrnovala kvalitu vzájemné komunikace a dodržování dohod, zavádění inovativních léčebných výkonů a kvality péče do úhrad a kvalita elektronické komunikace a portálu a úroveň marketingové prezentace se zaměřením na preventivní programy.
Jak uvedl ředitel HealthCare Institute Daniel Vavřina, cílem hodnocení pojišťoven je poskytnout ucelený obraz o službách, které zdravotní pojišťovny poskytují a pomoci se snadněji zorientovat v této oblasti.
„Již 10 let se zabýváme hodnocením nemocnic a množí se nám dotazy, jak vybrat vhodnou nemocnici a zdravotní pojišťovnu. V této oblasti se lidé nejčastěji zajímají o nabídku preventivních programů pro sebe a svou rodinu a také to, na kterou nemocnici a pojišťovnu se mají obrátit v případě řešení zdravotního problému nebo zákroku,“ popsal Daniel Vavřina.
Anketa probíhala elektronicky prostřednictvím Ambulantních informačních systémů, které provozuje CompuGroup Medical ČR. „Využili jsme naši možnost komunikovat elektronicky online s více než 14.000 praktickými lékaři a ambulantními specialisty (více než 70% celkového počtu v ČR). Výzkum, který jsme realizovali, je v ČR jedinečný svým rozsahem,“ uvedl marketingový ředitel CompuGroup Medical Ivan Dvořák.