Na ČPZP se podle mluvčí obrací stále více klientů, kteří se cítí být oklamáni dealery jiných pojišťoven. O které pojišťovny konkrétně jde, ale neupřesnila.
Pokud se klienti cítí podvedeni, měli by se podle Mazurové obrátit neprodleně na novou zdravotní pojišťovnu s žádostí o storno registrace. Musí to ale učinit dříve, než je tento krok zaznamenán centrálním registrem pojištěnců, tedy nejpozději do osmi dnů následujícího měsíce, uvedla.
Podle divizní ředitelky Jany Karpetové někteří dealeři neváhají uvádět nepravdy, které očerňují ČPZP. „ČPZP za péči platí, pojištěncům poskytuje řadu příspěvků a funguje bezproblémově,“ zdůraznila. Jednání dealerů odporuje etickému kodexu Svazu zdravotních pojišťoven, ČPZP proto bude hledat způsoby, jak se bránit, uvedla ředitelka.
K praktikám dealerů doplnila, že někteří si nechají ukázat průkaz zdravotní pojišťovny a upozorní klienta, že mu brzy vyprší platnost. Klienta pak prý zmanipulují k přeregistraci.
Změnu pojišťovny mohou lidé podepisovat do konce června, platná bude od 1. ledna 2014. Pokud by nyní podepsali přestup, s nímž nesouhlasí, a nijak se nebránili, další možnost přestupu budou mít až k 1. lednu 2015.
ČPZP s téměř 1,2 miliony klientů je třetí největší zdravotní pojišťovnou v ČR.