„Výběrové řízení na dodavatele už je vyhlášené. Očekáváme, že se kopne někdy začátkem příštího roku. Nedokážeme ale predikovat průběh výběrového řízení. Může trvat tři i 24 měsíců,“ uvedl.
Nový heliport vznikne v místě lochotínského areálu, jemuž se říká U Dubu, tedy pod interním pavilonem. „Bude mít přímou návaznost na emergency a na operační sály,“ řekl náměstek.
Fakultní nemocnice Plzeň má status traumatologického centra. Jednou z podmínek jeho získání a udržení jsou dva heliporty, hlavní a záložní. „Současný záložní ale nesplňuje parametry, a tak bylo rozhodnuto o náhradě současného hlavního tím nově budovaným a ten současný hlavní bude předisponován na záložní,“ uvedl Wendler.
Velkou nevýhodou současného hlavního heliportu je, že není možné transportovat pacienta přímou cestou od vrtulníku do prostor nemocnice. „Musí se překládat a převážet sanitkou,“ uvedl.
Podle Wendlera jsou konstrukce i normy na heliport komplikované. „Navíc je areál na Lochotíně specifický tím, že už v něm není moc místa, kam by se vešel. Takže se vymyslela komplikovaná železobetonová šroubovice a heliport bude vysazený nad terén o několik metrů, což je důvod, proč jsou náklady stavby tak vysoké,“ uvedl. Kruhová deska podpíraná sloupy umožní i přistávání velkých vojenských strojů.
Podle technického náměstka nemocnice Františka Řeřichy vykazuje nemocnice v průměru jedno až dvě přistání denně.