Internetový gigant nebude od čtvrtka zobrazovat reklamy, které se vztahují k hlasování, ve kterém budou Irové rozhodovat o tom, zda zrušit dodatek ústavy, který až na výjimku v podobě ohrožení života matky zbavení se plodu zakazuje. Firma k tomuto kroku přistoupila ve snaze ochránit hlasování, aby bylo čestné, informovala o tom agentura AP. Referendum o uvolnění pravidel pro interrupce se bude v Irsku konat 25. května.
Podobný krok avizovala již v úterý také společnost Facebook, která nebude zobrazovat v Irsku reklamy týkající se referenda, které byly objednány v zahraničí. Podle AP je za rozhodnutím Facebooku především obava z vlivu konzervativních severoamerických skupin na irské lidové hlasování.
Interrupci nemohou lékaři v zemi, kde se k římskokatolické církvi hlásí téměř 80 procent obyvatel, provést ani v případě těhotenství po znásilnění, incestu, ani při vážném poškození plodu. Tisíce irských žen tak ročně podstupují potrat v zahraničí.
Role reklamy na internetu při volbách a referendech se středem zájmu stala mimo jiné v souvislosti s nedávnou aférou kolem firmy Cambridge Analytica, která získala data desítek milionů uživatelů sociální sítě facebook a využila je při tvorbě softwarových nástrojů na on-line reklamu před volbami. Firma se podílela mimo jiné na kampani amerického prezidenta Donalda Trumpa před volbami v roce 2016.