Jihomoravští pacienti oznámili spokojenost

24. 8. 2006 8:00
přidejte názor
Autor: Redakce
Jako v bavlnce se cítí pacienti v brněnských nemocnicích. Alespoň podle odpovědí v dotazníku. Chválí ochotu sester a lékařů, chutná jim jídlo, nestěžují si na ranní budíček ani na vybavení pokojů. Více než sedmdesát procent lidí by léčbu ve stejné nemocnici dokonce doporučilo blízkým. "Jsme velmi spokojeni. Nemocní chválili ochotu a vstřícnost. Zvláště sestry vyšly z průzkumu výborně," poznamenala mluvčí Fakultní nemocnice Brno Anna Nesvadbová. Spokojen je i ředitel Fakultní nemocnice u svaté Anny Roman Kraus...


Přes osmdesát procent pacientů z celé jižní Moravy, kteří navštívili brněnské nemocnice, je spokojeno. Vyplývá to z odpovědí v dotazníku, které některé nemocnice poprvé zveřejnily až teď na příkaz ministerstva zdravotnictví. Reakce nemocných, kteří se bojí o zdraví, ale nemusí být pravdivé.

Jižní Morava - Jako v bavlnce se cítí pacienti v brněnských nemocnicích. Alespoň podle odpovědí v dotazníku. Chválí ochotu sester a lékařů, chutná jim jídlo, nestěžují si na ranní budíček ani na vybavení pokojů. Více než sedmdesát procent lidí by léčbu ve stejné nemocnici dokonce doporučilo blízkým.

“ Jsme velmi spokojeni. Nemocní chválili ochotu a vstřícnost. Zvláště sestry vyšly z průzkumu výborně,“ poznamenala mluvčí Fakultní nemocnice Brno Anna Nesvadbová.

Jak se jmenujete, doktore?

Spokojen je i ředitel Fakultní nemocnice u svaté Anny Roman Kraus. “ Díky dotazníku víme, kde máme slabiny. Chybu například vidím v tom, že hodně pacientů nezná jméno ošetřujícího lékaře,“ posteskl si Kraus.

Pacienti si nestěžují ani na lékaře a sestry Masarykova ústavu, kde léčí rakovinu. Mezery ale vidí v jídle. Mezi dvěma procenty těch, kterým nechutnalo, je Mirka Vašinová. “ Jídlo nebylo dobré. Většinou mi něco lepšího nosila maminka,“ uvedla dvaatřicetiletá pacientka. V ústavu o problému vědí. “ Kvůli rekonstrukci kuchyně je jídlo od cizí firmy. Budeme vařit lépe,“ slibuje mluvčí ústavu Zuzana Joukalová. V Úrazové nemocnici si lidé zase nejvíce stěžují na čekání při ošetření.

Strach pacientů

S vyplňováním dotazníku, který má padesát otázek, pomáhaly pacientům studentky zdravotních škol. Ty ale tvrdí, že jsou odpovědi často zkreslené. “ Dotazník je anonymní, ale vím, že někteří pacienti se báli, aby se přístup lékařů a sester kvůli odpovědi nezhoršil. Mnohdy tak neřekli pravdu,“ zdůraznila budoucí zdravotní sestra Kamila Křesťanová.

Spokojení pacienti stejně všechny lidi nepřesvědčili. “ V soukromé nemocnici určitě budu mít lepší péči než ve státní,“ dodala například Kateřina Hašková z Brna.

Rovnost

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?