Stínový ministr zdravotnictví ODS, lékař a senátor Tomáš Julínek se ve středu vyslovil pro uvolnění reklamy na léky.
Domnívá se, že pacientovi by měl i lékař poskytnout vyčerpávající informaci o léku a v žádném případě mu ji nefiltrovat. „Pacient je sám už dost vyspělý, aby se rozhodl, jaký lék pro něj bude nejlepší, pokud ovšem bude mít vyčerpávající informace,“ řekl senátor.
Na dotaz, zda někde v Evropské unii již existuje reklama na léky, které jsou vázány lékařským předpisem, odpověděl, že ne, ale „určité trendy jsou v Nizozemsku a také v Německu“. Dodal, že zákaz reklamy na léky v ČR je systém regulace, který nemá v současné době smysl.
Další odborníci s ním také souhlasí. Praktický lékař doktor Otto Herbert tvrdí, že kdyby se reklama uvolnila, ubylo by nejrůznějších akcí farmaceutických firem, které nabízejí lékařům nejrůznější semináře či dárky jen za to, že budou více upřednostňovat jejich preparát.
Julínek dodal, že pokud se po volbách v příštím roce stane ministrem zdravotnictví a prosadí svoji reformu resortu pod názvem Modrá šance, nebude uvolnění reklamy na léky na předpis jeho první krok, ale určitě o to bude usilovat.
Právo