Klienti ZP 211 mají nepřetržitý přehled o vykázané péči

5. 3. 2015 8:17
přidejte názor
Autor: Redakce
Klienti největší zaměstnanecké Zdravotní pojišťovny ministerstva vnitra ČR (ZP 211) nemusí čekat celý dlouhý rok, aby mohli písemně požádat pojišťovnu o výpis své vykázané zdravotní péče. Díky elektronické Kartě života mají přehled průběžný a nepřetržitý a to až tři roky zpět.


TISKOVÁ ZPRÁVA ZPMV

„Mohou tedy kdykoliv „kliknout“ na počítač či otevřít ikonu ZP211 na mobilu a zkontrolovat své lékaře, jaké výkony pojišťovně účtují,“ říká generální ředitel ZP 211 Jaromír Gajdáček.

Zdravotní pojišťovna ministerstva vnitra je průkopníkem v elektronizaci zdravotnických informací pro své klienty. Kartu života vytvořila už v roce 2009 a dnes ji vlastní téměř 400 000 jejích klientů. Zřídit si ji mohou zdarma a jednoduše - jen pojišťovnu požádají o zaslání přístupových kódů.

„Díky výpisům na Kartě života postupně ubývá písemných žádostí o roční výpis, za to přibývá podnětů ke kontrole ze strany klientů pojišťovny. Na nesrovnalosti nás ročně upozorní už více než 15 procent klientů,“ konstatuje generální ředitel Gajdáček. Chybné vykázání péče není ojedinělé, ale v mnoha případech jde o omyly a překlepy. Nejčastěji jde o záměnu rodných čísel, vykázání nesprávného kódu nebo o špatnou interpretaci metodiky vykazování výkonů.

Někdy je ale odhaleno i záměrné zkreslování údajů, které pak zdravotní pojišťovna řeší podáním trestního oznámení na Policii ČR. V současnosti policie nebo soudy řeší jedenáct takových případů. Nejčastěji jde o fiktivní vypisování léků a neoprávněné vykazování výkonů.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?