Kontakt s veřejností je v zaměstnání stresujícím faktorem

10. 6. 2004 0:00
přidejte názor
Autor: Redakce
Největší stres v zaměstnání zažívají lidé, kteří pracují v přímém styku s veřejností. Ukazuje to studie britských psychologů založená na výpovědi 25 tisíc respondentů z 26 různých profesí. Výzkum ukázal, že přímý kontakt s veřejností představuje emocionálně silnou situaci, která vede ke zvýšenému stresu...


Top manažeři jsou na tom překvapivě lépe

Autoři studie uvádějí, že lidé ve vyšších funkcích pociťují více uspokojení, těší se lepšímu zdraví a zažívají méně stresu.

Obchodní ředitelé, kteří sice mají zodpovědnost za řízení firmy, ale nejsou v přímém kontaktu se zákazníky, patří k profesím, které tento typ stresu zažívají nejméně často.

Stres zvyšují také IT pomůcky

Nedávná studie výzkumníků ze Surrey University také ukázala přímou úměru mezi stresem v zaměstnání a používání nových komunikačních technologií – mobilních telefonů, laptopů a kapesních počítačů. Většina respondentů sice uvedla, že tyto pomůcky jsou pro dnešní komunikaci velmi důležité, pokud však technologie používají během pracovních schůzek jejich kolegové, považují situace za stresové.

Pouze 11 procent dotázaných uvedlo, že považuje za přípustné, aby partneři měli při jednání zapnutý mobilní telefon.

Profesor Micheal Warren ze Surrey University tomu poznamenal: „Pokud se někomu nemůžeme dovolat, jsme netrpěliví a stresuje nás to. Sami ale nesnášíme, pokud jsme při schůzce rušeni mobilním telefonem.“

ZDROJ - internetový server BBC
Public contact 'adds job stress'
Modern gadgets raise work stress

(ivb), www.Zdravi.Euro.cz

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?