„Dnešní trend je poskytnout zákazníkům doutníky, které jsou širší, ale kratší, aby bylo možné je vykouřit rychleji,“ dodal během každoročního kubánského doutníkového veletrhu, který se koná tento týden.
Habanos SA je společný podnik kubánské státní společnosti Cubatabaco a francouzsko-španělské firmy Altadis, kterou v roce 2008 koupila skupina British Imperial Tobacco Group.
V rámci nového trendu se jednou z hvězd veletrhu stal doutník Partagas D6, který na délku měří jen devět centimetrů. Nejdelší „havany“ mohou tradičně měřit až dvojnásobek této délky. Vykouřit tento nový produkt trvá asi 15 minut, uvádí Habanos SA.
Na mladší zákazníky a ženy se čím dál tím více zaměřují jemnější, kultivovanější vůně. „Jsou tu značky jako Hoyo de Monterrey, které zavádějí jemnější vůně určené mladším lidem,“ dodal Sánchez-Harguindey. „Tradičním kuřákem doutníků je muž ve středním věku nebo starší, o což se starají i ceny doutníků. Nejdražší produkty, jako je Cohiba, si nemůže dovolit každý.“
„Z marketingových studií ale zjišťujeme, že průměrný věk kuřáků doutníků klesá a přibývá mezi nimi žen. Přesto zatím nepředstavují víc než pět procent zákazníků,“ uvedl. Sánchez-Harguindey doufá, že kubánské doutníky zůstanou „celosvětově unikátním produktem“ díky karibskému klimatu, místní půdě i staletí trvající tabákové kultuře.
Tabák patří krom niklu a biotechnologických produktů mezi hlavní kubánský vývozní artikl. Podle údajů Habanos SA vzrostl v roce 2013 prodej kubánských doutníků o osm procent a dosáhl hodnoty 447 milionů dolarů. Hlavním odběratelem slavného kuřiva zůstává Evropa, ale největší růst tento produkt zaznamenává v Číně.
Na největší celosvětový trh s doutníky, který je ve Spojených státech, nemá společnost Habanos SA přístup. Důvodem je stále platné hospodářské embargo, které Washington vyhlásil před víc než půlstoletím.