Chce znát nároky směrem k záchranné službě, kterou kraj zřizuje, a také vyčíslení finančních nákladů například na úpravu heliportů a komunikaci. Zároveň bude požadovat, aby se z Brna létalo stejně jako doposud ve dne i v noci a kvalita letecké záchranky zůstala stejná.
Letos končí smlouva soukromým firmám, které v ČR provozují osm z 10 leteckých záchranných stanovišť. Dvě v Praze a Plzni zajišťuje stát. Nově státu přibudou ještě České Budějovice a Brno, na zbytek bude tendr.
Hašek předpokládá, že v Brně převezme provoz policie, protože podle něj armáda na brněnském letišti nepůsobí a nemá tam vrtulník, zatímco policie ano. Dopisem s dotazy se proto kromě ministrů obrátí i na policejního prezidenta Tomáše Tuhého. Hašek se zajímá o to, zda bude mít ministerstvo své vlastní záchranáře, nebo bude pro vrtulník využívat pracovníky jihomoravské záchranky. „Zajímá nás, jaké budou vrtulníky, změny v heliportech, zázemích krajských nemocnic, jaká bude komunikace a podobně,“ uvedl Hašek. Například vojenské vrtulníky jsou těžší a ne každý heliport pro ně může být vhodný.
Podle Haška je klíčové, aby zůstala služba ve stejném rozsahu jako nyní. „V tuto chvíli se létá 24 hodin denně včetně nočních letů nejen na transporty, ale i k nočním zásahům. Stejná musí zůstat i kvalita. Důležité je, aby pacient nepoznal změnu,“ dodal Hašek.
Leteckou záchranku by měl v budoucnu kvůli nižším nákladům provozovat stát po celém území. Kvůli blížícímu se vypršení současných smluv soukromým firmám ale nemůže ihned obsloužit všechna stanoviště, a proto se na zbývajících šest vypíše tendr.