„Z denní praxe vyplynulo, že mobilním telefonem jsou vybaveni téměř všichni naši pacienti bez ohledu na věk, což se o internetu říci nedá. Na urologické ambulanci nám trvale vyzvání pevná linka a odvádí od práce nejen zdravotní sestru, ale často i lékaře,“ vysvětlil novinku primář urologie Jan Mečl.
Vzkazy klientům prostřednictvím mobilu
Situace je podle něj mnohdy neúnosná, protože v průběhu ordinačních hodin od 7 do 15.30 zazvoní pevná linka na ambulanci až sedmdesátkrát. „To je jeden z mnoha důvodů, proč se snažíme měnit zažité stereotypy a využívat výhod moderních komunikačních technologií,“ poznamenal primář.
V praxi to bude vypadat tak, že mobilní telefon bude k dispozici na ambulanci urologie, která bude informace a vzkazy klientům předávat pomocí SMS zpráv. Jednat se bude zejména o termíny a změny vyšetření v ambulanci.
Nápor na urologickou ambulanci roste čím dál tím více. Vloni zde lékaři provedli 10 420 ošetření u 3714 pacientů. Objednací doba je až dvouměsíční.
„Akutní stavy ošetřujeme samozřejmě okamžitě, stejně postupujeme u pacientů s podezřením na nádorové onemocnění, ty objednáváme přednostně,“ zmínil Mečl, který se navíc snaží se svými pacienty komunikovat i prostřednictvím internetu. „Týdně odpovídám několika pacientům, kteří žádají odbornou radu, vyskytují se také dotazy, zda bychom nepřevzali do péče pacienty z jiných oblastí ČR. Výjimkou nejsou ani zájemci o konzultaci léčebného postupu, který jim nabídl jejich ošetřující urolog, dochází k vymazávání vzdáleností mezi lidmi,“ shrnul Mečl s tím, že navíc internet mnohdy smyje ostych pacientů, kteří se ptají na velice intimní věci související s léčbou.
Právo