ČTK to sdělila mluvčí Veronika Petláková. Poradna je zatím ve zkušebním provozu, odpovídat budou tři farmaceuti a praktický lékař pro dospělé, praktický lékař pro děti a dorost a specialistka v oboru cestovní medicíny.
„Tato služba nemá nahradit návštěvu lékaře či lékárníka. Může však pomoci zodpovědět doplňující dotazy, na které si pacienti vzpomenou až v klidu doma po návratu od lékaře či z lékárny,“ řekl k nové službě ředitel SÚKL Martin Beneš.
Návštěvník portálu může poslat dotaz prostřednictvím jednoduchého formuláře. Na něj se dostane po zvolení možnosti „Potřebuji položit dotaz lékárníkovi“ či „Potřebuji položit dotaz lékaři“ v zeleně vyznačené sekci „Potřebuji…“ v levém horním rohu webových stránek.
Po vyplnění formuláře a odeslání dotazu mu přijde na zadanou emailovou adresu potvrzení, že dotaz byl přijat. Na stejnou adresu mu pak bude zaslána odpověď.
Odpověď bude bez uvedení jména tázajícího, případně i citlivých informací o něm, zveřejněna také na portálu, aby se mohli poučit i další návštěvníci stránek.
Zkušební provoz má podle mluvčí ukázat, zda a jak velký zájem o službu bude. Ověří také, zda stačí kapacita zapojených odborníků. Ve zkušebním provozu zatím SÚKl negarantuje pevnou časovou lhůtu pro zaslání odpovědi.
„Naší snahou ale bude službu maximálně urychlit. Vždy bude záviset i na náročnosti dotazu,“ řekla mluvčí. Se zahájením ostrého provozu se počítá v dubnu.