„Srovnávali jsme, na kolik hospitalizovaných pacientů připadá jedna stížnost. Došli jsme k číslu 1661,“ informoval ředitel Nemocnice Dačice Martin Tvarůžek.
V Jindřichově Hradci připadá jedna stížnost na 4044 ošetřených pacientů. Pokud je pacient s pobytem v nemocnici nespokojen, a to jak s ošetřením, tak službami, které zde poskytují, má právo si stěžovat.
„To může pacient mnoha způsoby - jak osobně a telefonicky, tak i e-mailem na adresu vedení nemocnice. Hospitalizovaní navíc i vyplněním dotazníku,“ uvedl místopředseda představenstva Nemocnice Jindřichův Hradec Jan Kelbl.
Podobnou možnost nabízí i v Dačicích, kde mají navíc pro tyto účely umístěné tři schránky. Jedna je na sekretariátu ředitele, další dvě u vrátnice a jídelny. Navíc návštěvníci webových stránek mají k dispozici v sekci „Pro veřejnost“ odkaz „Napište nám“.
„Stížnost se projednává na tom úseku nemocnice, na který byla směřována. Navíc je centrálně shromažďujeme na sekretariátu, kde se o každé vede záznam. Klientovi vždy odpovídáme,“ vysvětlil Tvarůžek.
Ten upozornil i na možnost vyplnit anonymní dotazník, který je na všech odděleních, čekárnách či ke stažení na webu. Od srpna mají být dotazníky interaktivní.
A na co si lidé nejvíc stěžují? V Dačicích je to brzké buzení a připomínky k informovanosti. Nedostatky v komunikaci mezi pacientem a zdravotnickým personálem zaznamenali i v Jindřichově Hradci. Zde navíc lidé upozorňují na úroveň sociálního zařízení na starších odděleních a také na stravu.
„V loňském roce jsme přijali 13 543 pacientů k ústavnímu léčení a lékaři provedli celkem 6554 operací. Ambulantně pak bylo ošetřeno 34 985 občanů,“ uvedl Kelbl.
Od začátku roku provedli doktoři v Dačicích kolem 400 operačních zákroků. Statistika za loňský rok ukazuje, že ambulantním ošetřením zde prošlo na 28 tisíc pacientů.
Miroslava Kolářová, Regionální deníky